Римейкът на "Лило и Стич" и изпълненият с адреналин филм "Мисията невъзможна: Възмездие" реализираха общо приходи от 494,2 млн. щатски долара от продадени билети в световен мащаб при изминалия уикенд, предадоха осведомителните агенции. В тази сума влизат и 208,5 млн. щатски долара от киносалоните в САЩ и Канада. Постъпленията създават предпоставки за почти рекордни финансови резултати в отбелязвания в САЩ Ден на загиналите във войните, допълват Ройтерс и Асошиейтед прес.
"Лило и Стич", който пресъздава анимационния филм на "Дисни" от 2002 г. за пакостливо извънземно, което катастрофира на Хаваите и е осиновено от две сестри, донесе 304,2 млн. щатски долара от киносалоните в целия свят до неделя, включително 145,5 млн. щатски долара от кината на северноамериканския пазар. Продукцията постави рекорд за първите три дни от празничния уикенд, надминавайки "Топ Гън: Маверик" от 2022 г., показват данните на компанията "Комскор". Това помогна за раздвижването на продажбите на билети в САЩ и Канада до рекордните 262 млн. щатски долара, отбелязва Ройтерс.
"Лило и Стич" постигна едно от най-силните представяния на римейк на анимационен филм на "Дисни", като отстъпва само на анимирания "Цар Лъв" от 2019 г., който реализира приходи от 192 млн. щатски долара, и на версията на "Красавицата и звяра" от 2017 г. със 175 млн. щатски долара от продажби на билети, показват данни на "Уолт Дисни студиос".
Том Круз се превъплъщава отново в ролята на шпионина Итън Хънт в "Мисията невъзможна: Възмездие" и събра 190 млн. щатски долара от продажби на билети в световен мащаб, от които 63 млн. щатски долара в САЩ и Канада. Това надминава резултатите от премиерния уикенд на най-касовия филм досега от поредицата "Мисията невъзможна: Разпад", каза Крис Арънсън от "Парамаунт пикчърс".
Студиото организира голяма кампания за популяризиране на последната част от филмовата поредица, включително световно рекламно турне, в което Круз взе участие. Повече от 40 на сто от зрителите са били на възраст от 18 до 34 години, което е значителен брой за продукция, която в миналото се е харесвала на по-възрастните зрители, отбелязва Ройтерс.
Голямата печалба от празничния уикенд бележи обнадеждаващо начало за лятото, когато обикновено се реализират между 35 и 40 процента от приходите в годишния северноамерикански боксофис. Освен това дава тласък на собствениците на киносалони след мрачния март, когато продажбите на билети паднаха с 45 на сто спрямо година по-рано, отбелязва Ройтерс.
Според анализатори резултатите от уикенда, в който беше честваният в САЩ Ден на загиналите във войните, може да се окажат показателни за летния сезон в развлекателната индустрия, тъй като в киносалоните предстои да се появят редица потенциални блокбастъри.
Сред предстоящите премиери са "Балерина", спин-оф на поредицата "Джон Уик", с участието на Ана де Армас, римейк на "Как да си дресираш дракон", както и "Джурасик свят: Прераждане".
"До средата на август всеки уикенд ще излиза поне по едно ново заглавие, което има потенциал да спечели 100 млн. щатски долара в северноамериканския боксофис", каза Даниъл Лория, старши вицепрезидент на The BoxOffice Company, цитиран от Ройтерс.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари