"Лило и Стич" и "Мисията невъзможна: Възмездие" с общи приходи от почти $ 500 млн. за един уикенд

26 May 2025
MenTrend.bg
Том Круз по време на снимките на “Мисията невъзможна 7”
Том Круз по време на снимките на “Мисията невъзможна 7”

Римейкът на "Лило и Стич" и изпълненият с адреналин филм "Мисията невъзможна: Възмездие" реализираха общо приходи от 494,2 млн. щатски долара от продадени билети в световен мащаб при изминалия уикенд, предадоха осведомителните агенции. В тази сума влизат и 208,5 млн. щатски долара от киносалоните в САЩ и Канада. Постъпленията създават предпоставки за почти рекордни финансови резултати в отбелязвания в САЩ Ден на загиналите във войните, допълват Ройтерс и Асошиейтед прес.

"Лило и Стич", който пресъздава анимационния филм на "Дисни" от 2002 г. за пакостливо извънземно, което катастрофира на Хаваите и е осиновено от две сестри, донесе 304,2 млн. щатски долара от киносалоните в целия свят до неделя, включително 145,5 млн. щатски долара от кината на северноамериканския пазар. Продукцията постави рекорд за първите три дни от празничния уикенд, надминавайки "Топ Гън: Маверик" от 2022 г., показват данните на компанията "Комскор". Това помогна за раздвижването на продажбите на билети в САЩ и Канада до рекордните 262 млн. щатски долара, отбелязва Ройтерс.

"Лило и Стич" постигна едно от най-силните представяния на римейк на анимационен филм на "Дисни", като отстъпва само на анимирания "Цар Лъв" от 2019 г., който реализира приходи от 192 млн. щатски долара, и на версията на "Красавицата и звяра" от 2017 г. със 175 млн. щатски долара от продажби на билети, показват данни на "Уолт Дисни студиос".

Том Круз се превъплъщава отново в ролята на шпионина Итън Хънт в "Мисията невъзможна: Възмездие" и събра 190 млн. щатски долара от продажби на билети в световен мащаб, от които 63 млн. щатски долара в САЩ и Канада. Това надминава резултатите от премиерния уикенд на най-касовия филм досега от поредицата "Мисията невъзможна: Разпад", каза Крис Арънсън от "Парамаунт пикчърс".

Студиото организира голяма кампания за популяризиране на последната част от филмовата поредица, включително световно рекламно турне, в което Круз взе участие. Повече от 40 на сто от зрителите са били на възраст от 18 до 34 години, което е значителен брой за продукция, която в миналото се е харесвала на по-възрастните зрители, отбелязва Ройтерс.

Голямата печалба от празничния уикенд бележи обнадеждаващо начало за лятото, когато обикновено се реализират между 35 и 40 процента от приходите в годишния северноамерикански боксофис. Освен това дава тласък на собствениците на киносалони след мрачния март, когато продажбите на билети паднаха с 45 на сто спрямо година по-рано, отбелязва Ройтерс.

Според анализатори резултатите от уикенда, в който беше честваният в САЩ Ден на загиналите във войните, може да се окажат показателни за летния сезон в развлекателната индустрия, тъй като в киносалоните предстои да се появят редица потенциални блокбастъри.

Сред предстоящите премиери са "Балерина", спин-оф на поредицата "Джон Уик", с участието на Ана де Армас, римейк на "Как да си дресираш дракон", както и "Джурасик свят: Прераждане".

"До средата на август всеки уикенд ще излиза поне по едно ново заглавие, което има потенциал да спечели 100 млн. щатски долара в северноамериканския боксофис", каза Даниъл Лория, старши вицепрезидент на The BoxOffice Company, цитиран от Ройтерс.

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/