BYD пусна в Китай зареждащ се хибрид за 10 хиляди евро

23 February 2024
Георги Луканов
Началната цена на плъъгин хибрида BYD Qin Plus DM-i в Китай е 10 000 евро. Снимка: BYD
Началната цена на плъъгин хибрида BYD Qin Plus DM-i в Китай е 10 000 евро. Снимка: BYD

BYD разтърсва китайския автомобилен пазар с най-новото си бюджетно предложение: семейният седан Qin Plus DM-i plug-in хибрид. С начална цена от 79 800 юана (10 200 евро), автомобилът се откроява като един от най-конкурентните PHEV хибриди.

"Цената ще накара производителите на бензинови автомобили да треперят", хвалят се от BYD в социалните медии. "Glory Edition ще се превърне в еталон за сегмента на компактните автомобили."

Моделът Qin Plus DM-i подбива базовите версии на конкуренти като най-продаваният в Китай VW Lavida с около 15 процента, Toyota Corolla с над 40 процента и хибрида Prius с над 50 процента.

Водещата китайска компания за електрически превозни средства създава Qin Plus DM-i от доста време, но този нов вариант с намалена цена Glory Edition, е с 20 000 юана (2500 евро) по-евтин от предишната базова версия. 

Всички версии на Qin Plus DM-i, включително Glory Edition, имат до голяма степен една и съща задвижваща система. Тя се състои от 1,5-литров бензинов атмосферен двигател с мощност 110 конски сили и 135 Nm въртящ момент.  Допълнителна мощност се осигурява от електрически мотор, наличен в две конфигурации: 180 к.с. / 316 Nm и 197 к.с. / 325 Nm. Батериите са Blade на BYD , предлагани с капацитет 8,32 kWh и 18,32 kWh. Glory Edition има по-малкия от двата пакета, който предлага изцяло електрически пробег от 55 км.

Всички версии на Qin Plus DM-i се предлагат с добре оборудван салон, който включва голям централен екран на информационно-развлекателната система и цифрова инструментална група. Допълнително може да бъде оборудван с кожени седалки, метални решетки за високоговорителите и вентилационни отвори, както и кожено табло.

BYD не се конкурира само на пазара на достъпни автомобили. С нови модели като YangWang U8 SUV и YangWang U9 supercar, компанията се стреми да се намести и на пазара с премиум марки.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/