Екип от американски инженери успя да създаде двутактов V4 двигател, който може да работи с водород. Агрегатът е предназначен предимно като авиационен, но е толкова лек и компактен, че инженерите искат да го тестват в автомобили.
Буталните двигатели до голяма степен са заменени от реактивни и турбовитлови двигатели на съвременните самолети. В миналото повечето самолети имаха такива мотори, които бяха подобни на автомобилните, само че по-големи.
Инженерите от американската компания Deltahawk сега се опитват да върнат буталния двигател в експлоатация. Те са разработили двутактов V4 мотор, който може да работи както с реактивно гориво, така и с водород, твърди изданието Interesting Engineering. Двигателят вече е сертифициран от Федералната авиационна администрация на САЩ.
Новият двигател на Deltahawk се нарича DHK180 и е разработен с възможно най-малко компоненти за максимална надеждност. Двигателят е с обем 3.3 литра и разполага с механичен компресор и турбокомпресор. Мощността му е 180 к.с., а според Deltahawk той е с 40 процента по-ефективен от другите бутални мотори.
Теглото на двигателя е само 162 кг, като първата версия е предназначена за малки самолети. Има и версия, която работи с водород вместо с реактивно гориво. Благодарение на малкото тегло инженерите сега предлагат да се тества двутактовото задвижване в автомобили и ванове.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари