Спрените от производство популярни модели стават все повече
Заради нахлуването на електрическите коли автомобилният пазар се променя като никога досега толкова бързо. Десетки модели отпаднаха от предлаганите нови машини през 2023-а, тенденцията ще продължи и през тази година.
Помните ли Alfa Romeo Giulietta? Компактният хечбек приключи производството през 2020 г., като Alfa Romeo замени своя съперник на Volkswagen Golf с кросоувъра Tonale. Собственост на Stellantis, италианската марка през тази година ще смени и симпатичния си хечбек MiTo с кросоувъра Milano.
Миналия месец фабриката в Дьор
произведе Audi TT под номер 662 762
Това слага и край на 25-годишната славна история на немския спортен автомобил. Първото купе ТТ е произведено на 18 февруари 1998 г. Audi TT е модел, който е пример за малките спортни купета и роудстъри с предно задвижване и си остава актуален и до ден днешен.
Суперавтомобилът на германската компания Audi R8 също официално спира след 16 години, обхващащи две поколения.
Няма да го има повече и спортния Alpina BMW B7. Alpina сключи сделка с BMW в началото на миналата година, която сложи край на независимите коли на тунинг компанията, давайки на автомобилния производител пълен контрол над компанията след 2025 г. Така Alpina B7, базиран на BMW Серия 7, няма да види пряк наследник, базиран на сегашното поколение с други модели на Alpina, които също има опасност да бъдат спрени.
Освен че е последната година за производството на текущото поколение Charger и Challenger, 2023-а е и тази, в която
Chrysler приключи със сглобяването на един модел, който е много добре разпространен и в България - 300С
Марката обяви ограничена финална серия от 2200 бройки нови 300C, която вече приключи.
300C приключва живота си 18 години след дебюта си за моделната година 2005. Тогава 300C се задвижваше от V8 двигател с мощност 340 к.с. Последният 300C разполага с 485 к.с.
Ferrari F8 Tributo. Наследникът на Ferrari 488 имаше относително кратък период на продажби. Колата разполагаше със същия 3,9-литров V8 двигател със 710 к.с.
Прекрасното Ferrari Portofino M се планира да бъде заменено от Roma Spider през 2024 г. Roma Spider може да се похвали с по-мощен 3,9-литров V8 двигател с двоен турбокомпресор, който му дава 612 конски сили и предлага традиционен платнен гюрук, за разлика от твърдия покрив на Portofino.
Ако искате да си купите чисто нови Ford Fiesta и Nissan Micra, вече няма откъде. И двата популярни модела са спрени от производство. През есента Ford си призна, че
се разделя не само с Fiesta, но с още две от колите си,
популярни на европейския пазар - семейните автомобили S-Max и Galaxy. Решението се дължи на желанието за електрификация на автомобилите на марката до 2030 г.
Ford Fiesta се произвежда в Европа от 47 години. Градската кола от фабриката в Кьолн се очаква да бъде заместена от нов електрически кросоувър. В края на миналата година от компанията публикуваха емоционално видео, с което казват сбогом на Fiesta и представят за първи път дизайна на Puma EV.
Производството на японския мъник Micra пък беше тихо спряно през декември.
Fiat 500L - миниван, като използваше старата платформа на Fiat Grande Punto, монтирана в сръбския завод в Крагуевац, също си отиде. Във фабриката на западните ни съседи ще се сглобява вече електрически Panda.
Honda пък вече не приема поръчки за електрическия модел “e” в Европа. Градската кола
е със страхотен ретро дизайн, но е твърде скъпа
за пробега, който предлага - до 222 км. В България електрическият модел все още се предлага на цени от 66 990 лева. Honda междувременно вече предлага нов електрически кросоувър на Стария континент - e:Ny1.
Kia пък убива Rio за моделната година 2024. Най-малкото превозно средство на корейския производител съществува в световен мащаб от 1999 г., а настоящото поколение дебютира през 2016 г.
Mazda спира производството на един триредов SUV на мястото на друг. Дългогодишният CX-9 ще изчезне и ще отстъпи на новия и много подобрен CX-90. Друга Mazda, която няма да оцелее в САЩ и Европа през 2024 г., е компактният електрически MX-30, който има малко над 200 км реален пробег на ток.
McLaren вече затвори вратата за спортния автомобил 720S, но производителят на суперколи вече има наследник на път, наречен 750S – и той е разпродаден до края на следващата година.
Mercedes също съкращава гамата си доста драматично, като
на прицел са най-вече кабриолетите и купетата
Миналата година компанията прекрати производството на A-Class седан и CLS, а сега C-Class Cabriolet е следващият, както и откритата Е-класа. Mercedes също планира да унищожи C-Class Coupe, оставяйки само седана в гамата в обозримо бъдеще. Друга жертва на продължаващото опростяване на гамата на Mercedes е CLS.
Седанът Volkswagen Passat също остава в историята. Passat се предлага вече единствено комби. Мераклиите за класически седан ще трябва да се задоволят с Arteon.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари