Range Rover Sport: от мола в калта!

03 May 2023
Георги Луканов
Range Rover Sport 3 тежи повече от два тона и половина. Снимки: Георги Луканов
Range Rover Sport 3 тежи повече от два тона и половина. Снимки: Георги Луканов

Хибридният вариант може да мине над 100 км само на ток

Винаги след като съм карал някои от моделите на Range Rover, съм се питал - на кого му е нужно да плаща между 200 и 300 хиляди лева за кола, която предлага впечатляваща мощ, лукс и технологии, с истински възможности на офроудър е и може да гази смело през реки, пътища с огромни разкаляни коловози и да преодолява баири. В България според мен - на никого, но да не забравяме обаче, че Land Rover е легендарна британска марка, а на Острова нямат проблем да нагазят луксозен SUV за тези пари в калта! Дори и да не се използва извън пътя,

Land Rover обаче е въпрос на вкус при налични материални възможности

да притежаваш някои от кросоувърите на марката.

В Land Rover Range Rover е основният модел и има много разновидности. Започва се от най-малкия Evoque, след това идва Velar, а най-престижният и голям е Range Rover. Точно под него е Range Rover Sport, който тествахме в плъгин хибридния му вариант.

На пазара не липсват премиум хибридни SUV автомобили като Audi Q7, Bentley Bentayga, Mercedes GLE или Porsche Cayenne. Повечето обаче имат мощност и изцяло електрически пробег, много по-ниски от тези на Range Rover Sport, което го прави уникален модел на пазара. Освен това по лукс и удобства за шофьора и пътниците би му съперничило само бентлито.

Контролерът е съчетание между кожа и алуминий.
Контролерът е съчетание между кожа и алуминий.

Range Rover Sport 3 е по-малък от големия си брат, но далеч не е градска кола с дължина 4,95 м, с 6,7 см повече от предишното поколение, дърпайки с 1,7 см на височина (1,82 м). От друга страна, той губи 2 см в широчина, но все още е много внушителен с повече от 2 метра настрани. Градът не е любимата му дестинация, но именно там ще го видите най-много. За какво ви е такъв красавец, ако не го “разходите” пред модерните заведения, бутици и молове...

Рlug-in хибридна версия P510e превръща Range Rover Sport в един от най-мощните PHEV коли на пазара след Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid 680 к.с. Британският SUV със своите 700 Nm въртящ момент може да се похвали с първокласно представяне и с изстрел от 0 до 100 км за 5,4 секунди.

Range Rover Sport се предлага с три бензинови версии с мека хибридна технология и мощности от 360, 400 и 530 конски сили. Дизелите са два меки хибрида с 300 и 350 коня мощност. Предлагат се и две плъгин хибридни версии с 440 и 510 конски сили, като най-мощната бе и тестовата. При всички случаи задвижването е 4Х4, а скоростната кутия е осемстепенна автоматична.

Новият кросоувър буквално мирише на лукс и разполага с всякакви екстри.
Новият кросоувър буквално мирише на лукс и разполага с всякакви екстри.

Въпросната тестова кола с мощност 510 к.с. има и батерия с капацитет 38,2 квтч, която на теория

осигурява пробег до 113 км само на ток

чрез електромотора с мощност 143 конски сили. Наред с добре познатите за този кросоувър режими на каране, като екологичен, комфортен, динамичен и няколко за офроуд, при хибрида имаме и изцяло електрически, хибриден и за запазване на заряда на батерията. Ако карате само на ток, ще изразходвате 30 киловатчаса на 100 км. Това означава, че ако пълните батерията по нощна тарифа у дома, ще минавате 100 км за около 4 лева!

При големите кросоувъри никога не трябва да забравяте законите на физиката. И щом увеличите темпото, веднага ви напомнят, че това не  е спортна кола, особено по време на фазите на спиране, а също и при преодоляване на няколко остри завоя с по-височка скорост.

Смело може да се каже, че Range Rover Sport превъзхожда всички останали, когато става дума за комфорт. Благодарение на наличието на пневматично окачване, чиято височина се регулира в зависимост от скоростта (минус 16 мм от 105 км/ч), и ултрамеките си удобни огромни седалки този Range глези като никой друг своите пътници. Излишните движения на големия корпус на автомобила са унищожени благодарение на окачването, но също и чрез електронна система за активен контрол на накланянето чрез батерия, която действа върху предните и задните цилиндри.

Салонът на Range Rover Sport е един от най-луксозните, които предлага автомобилният свят. Естественото дърво, кожата, алуминият и карбонът са в изобилие, а

седалките предлагат такъв масаж,

който дори професионалните столове, разположени по летищата, не могат да направят. Мултимедията е с голям 13,1-инчов екран. Има и система за пречистване на въздуха, която премахва 97% от вирусите и бактериите. При влизане и излизане колата може да разполага и с прибираща се стъпенка. Облегалките на задните седалки могат да се накланят. Багажният обем е 450 литра.

Облегалките на задните кресла могат да се накланят назад.
Облегалките на задните кресла могат да се накланят назад.

Този рейндж освен това разполага и с технологията за активно шумопотискане, която елиминира шума от пътя и гумите. Сензорите, поставени на всяко колело, следят вибрациите и изчисляват обратните звукови вълни. Те се излъчват от високоговорители, интегрирани в облегалките за главите, като унищожават други нежелани звуци.

Този Range Rover Sport 

може да има и опционално завиване на задните колела,

което подобрява управлението, особено в града. Но преди всичко не трябва да забравяме, че е Land Rover, което означава, че има офроуд възможности, далеч по-добри от всички тези на своите съперници, благодарение на програмата Terrain Response 2.

Просветът на колата нормално е 216 мм, а извън асфалта става 281 мм. Офроудърът разполага освен с регулиране на височината на клиренса, с блокажи на диференциала, прехвърляне на въртящия момент към отделните оси, както и с контрол на скоростта при спускане.

Системата Terrain Response 2 е с адаптивен автопилот за офроуд и избира между 4 различни настройки. Луксозният всъдеход може да гази през водно препятствие с дълбочина 90 сантиметра.

При движение при офроуд режими се използват и  камери, които прожектират какво се случва около автомобила. Можете да изберете и режим за прозрачен преден капак, който показва какво се случва пред и под предната част на возилото.

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/