“Какво става, Тим?” – Мъск запали война с “Епъл” заради туитър

30 November 2022
24 часа
Илон Мъск
Илон Мъск

Шефът на социалната мрежа се оплака от намаляла реклама и 30% такси

Какво става тук, Тим Кук? С този туит Илон Мъск разпали война между него и една от най-големите компании в света - “Епъл”. Причината за гнева на най-богатия човек в света е непотвъдена информация, че производителят на “Айфон” смята да премахне туитър от своя онлайн магазин за приложения (App Store), което ще ограничи много потребители да използват социалната мрежа.

“Действието би било равносилно на цензура”, заяви Мъск, без да има обяснение от изпълнителния директор на “Епъл” Тим Кук защо туитър би могъл да бъде блокиран.

Милиардерът, който наскоро придоби “Туитър” за 44 млрд. долара, продължи с вербалните си нападки и

обвини технологичния гигант, че е намалил разходите си за реклама в социалната мрежа.

“Епъл” като цяло спря да рекламира. Защо толкова много мразят свободата на словото в Америка?”, написа разгневеният Мъск.

Производителят на “Айфон” е похарчил около 131 600 долара за реклами в социалната мрежа между 10 ноември и 16 ноември. Това е сериозен спад, тъй като компанията е дала 220 800 долара на “Туитър” между 16 октомври и 22 октомври, седмицата преди Мъск да приключи сделката за купуването ѝ.

Най-богатият човек в света се оплака и от таксата от 30%, която “Епъл” взема от разработчиците на приложения, за да може техният продукт да бъде в App Store.

Мъск публикува снимка, на която пише: “Плати

30%” или “отиди на война”,

като той избира второто. По-късно обаче фотосът беше изтрит.

Премахването от магазина за приложения на “Епъл” или от този на “Гугъл” би било пагубно за бизнеса на “Туитър”, който вече се бори със загуба на рекламодатели след идването на Мъск и нестабилния първоначален опит за разширяване на абонамента.

Тим Кук обаче запази мълчание. Неговата компания вече показа, че е готова да премахва приложения от своя онлайн магазин поради опасения, свързани със способността им да модерират вредно съдържание, или ако се опитат да заобиколят таксите, които “Епъл” прибира от покупките и абонаментите в приложенията.

По-рано този месец Фил Шилър, който ръководи App Store, изтри акаунта си в туитър - ход, който веднага породи спекулации, че бизнес отношенията на Мъск с ключов дистрибутор на приложения се обтягат.

Оплакванията на Мъск идват в ключов момент за “Епъл”. През последните месеци на годината има сериозен натиск в Конгреса на САЩ за напредък в поредица от антитръстови закони. Сред разглежданите е Законът за отворените пазари на приложения, който се стреми да даде на разработчиците повече контрол върху техните продукти и да им позволи да заобиколят таксите, които “Епъл” и “Гугъл” начисляват.

На нощното шкафче на милиардера – пистолети и диетична кола  СНИМКА: ТУИТЪР

СНИМКА: ТУИТЪР

Илон Мъск разпали страсти в интернет, след като публикува снимка на пистолети и 4 празни кутии от диетична кока-кола на нощното си шкафче. Едно от оръжията прилича на филмов реквизит, а друго - на стар револвер от XIX в. На фотоса може да се видят още известна картина на Джордж Вашингтон, пресичащ река Делауеър, и будистки ритуален предмет, наречен ваджра дордже.

Актриса протестира – смени “Тесла” с “Фолксваген” и изпадна в конфуз

Актрисата Алиса Милано смени своята “Тесла” за “Фолксваген” в знак на протест срещу Илон Мъск и стана за смях в интернет. В свой туит звездата изрази недоумението си защо рекламодатели плащат на “Туитър”. Според нея компанията олицетворява омразата и превъзходството на бялата раса, което не е печелившо. 

Затова и тя обяви, че се разделя с колата си, която се произвежда от компанията на Илон Мъск. Актрисата обаче отнесе подигравки за действието си. Потребители веднага ѝ припомниха връзките на германската автомобилна марка с нацистката партия през първите години от създаването ѝ. Някои дори посочват невежеството на Милано и феновете ѝ, които явно не знаят историята на немските коли.

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/