Обвиниха Роналдо за 4 млрд. загуба на Coca-Cola, невинен е (Видео)

16 June 2021
Милена Милева
Кадър от пресконференцията на Кристиано Роналдо
Кадър от пресконференцията на Кристиано Роналдо

Не е вярно, че Кристияно Роналдо е лишил компанията Coca-Cola от 4 милиарда долара, пише порталът sports.ru, като обяснява митовете около фалшивата новина.

Тя се разпространи от испански, британски и руски медии след пресконференцията преди мача между Португалия и Унгария.

Когато по време на пресконференцията нападателят махна две бутилки с безалкохолната напитка, а редом до тях една вода, и каза "пийте вода", въпросните медии написаха, че американската компания е претърпяла загуби от 4 милиарда долара.

Този "жест" на Роналдо бил виновен за това.

Цената на акциите на компанията Coca-Cola на борсата паднала с 1,6% за 30 минути, след като Роналдо отказа колата. Общо спадът на ценните книжа на Coca-Cola е от 242 милиарда на 238 милиарда, а общите загуби възлизат на 4 милиарда, твърди испанският в. "Марка".

„Действията на Роналдо засегнаха не само имиджа на компанията, но и финансовото й състояние. Роналдо вероятно не е предполагал за такива големи финансови последици от реакциите му. Според испанския вестник акциите на Coca-Cola са били на стойност 56,1 долара на акция по време на отварянето на фондовия пазар в Европа, но когато Роналдо е напуснал мястото си след пресконференцията, цената им е спаднала до 55,2 долара на акция ... Спад от 1,6% в стойността на акциите струва на компанията 4 милиарда долара капитализация“, публикува от испанския източник Sport24.

Новините за Роналдо бяха пренаписани от спортен уеб сайт и от маркетингова-бизнес медия, след което се оказа, че "Марка" е подвела читателите. Историята бързо се разпространи и в други медии.

Затова sports.ru бързо осветли истината: Роналдо няма нищо общо със спада на акциите на Coca-Cola.

Всъщност точно в понеделник е бил денят за изплащане на дивиденти на акционерите на Coca-Cola.

Както е ясно, всяко тримесечие - 4 пъти годишно - Coca-Cola изплаща дивиденти на акционерите - с други думи, тя споделя печалбите.

За да получите дивидента през юни ($ 0.42), е трябвало акционерите да да имат дял от Coca-Cola до 11 юни. И 14 юни е първият ден, когато акциите на компанията се търгували без включената стойност на следващия дивидент - с други думи, цената на акциите пада плюс или минус размера на дивидента (понякога повече, тъй като някои инвеститори, които са притежавали акции в портфолиото за дълго време ги продават и фиксират печалби).

Тоест, на 14 юни беше планирано да има спад на акциите на Coca-Cola.

Борсата е затворена през почивните дни. Coca-Cola затвори в петък на $ 56,14.

В понеделник (10:00 - московско време) една акция на компанията струва $ 55,9, в 16:10 - $ 55,68, в 16:30 - 55,36.

Много хора погрешно пишат, че по това време Кристиано Роналдо оставя бутилките с кола - и пазарът веднага реагира на това със спад в стойността поради загуби на репутация. Както писахме, това не е вярно фактически.

Тоест радикалният спад до 55,35 долара е нормален пазарен процес, пише източникът.

Всъщност пазарът изобщо не обърна внимание на постъпката на Роналдо в историята на еврото. 

Освен това за инвеститорите подобни събития - като пресконференцията на Роналдо, нямат дългосрочно въздействие. Coca-Cola печели разлика в дивидентите средно за 4 дни (пример за миналото, март, divgap: на 11 март акцията е на стойност 50,92 долара, на 12 март - 50,36 долара), а корекцията на цената е пазарната норма.

Това, че един много известен футболист отаза да пие кола, не може да разклати позицията на компанията, която плаща и увеличава дивиденти от 58 години без прекъсване.

Коментари

pharmacepticacom в 01:13 на 17 Jun 2021
chrloroquine https://pharmaceptica.com/
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/