349 000 лв. за BMW M5 CS с 635 коня и 3 секунди ускорение!

27 January 2021
Георги Луканов

Новото BMW M5 CS продължава традицията на хипер спортните CS модели на подразделението BMW M. За първи път такъв лимитиран и специален модел на легендарното BMW M5 осигурява на четирима пътника толкова уникално изживяване при шофиране. Новият върхов модел на High-Performance автомобилите на BMW M поставя нови стандарти с изключителната си мощност в комбинация с ексклузивно и луксозно излъчване. Въвеждането на пазара стартира през пролетта на 2021 година, цената за България е 349 000 лева с ДДС.
4,4-литровият V8 двигател с мощност 635 к.с. - с 10 коня. повече от BMW M5 Competition превръща BMW M5 CS в най-мощният автомобил в историята на BMW M. За това допринася и понижаването на теглото с около 70 кг. спрямо BMW M5 Competition, постигнато благодарение на последователно олекотената конструкция, специфичните настройки на окачването, както и M xDrive с централно, интелигентно управление на Активния М Диференциал.

Осемцилиндровият двигател със своята заимствана от моторните спортове високооборотна концепция осигурява внушителна тяга, уверено разгръщане на мощността и великолепни динамични характеристики. BMW M5 CS, оборудвано с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic, ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,0 секунди. С това постижение по е по- бързо от BMW M5 Competition с 0,3 секунди и постига нивото на суперспортните автомобили. Само след 10,4 секунди – 0,4 секунди по-рано от BMW M5 Competition – специалният момент постига скорост 200 км/ч. Максималната скорост е електронно ограничена на 305 км/ч.

На уникалното изживяване при шофиране в BMW M5 CS могат да се насладят 4 човека - на регулируемите в много посоки М Карбонови седалки отпред, които допринасят за понижаването на теглото на автомобила, а също и на двете отделни седалки отзад. Те са тапицирани с черна кожа Merino с фина структура отпред и с кожа Merino отзад, с характерни контрастни повърхности и декоративни шевове в Mugello Red. На интегрираните подглавници – отпред с осветено лого М5 – е изобразен силуетът на легендарния Нюрбургринг. BMW M5 CS е уникално и с ексклузивното оформление на „иконите“ на BMW, например BMW бъбрековидната радиаторна решетка в златист бронз и L-образните светлинни елементи на BMW лазерните светлини, които при включени къси и дълги светлини, както и при Welcome Light светят в жълт вместо бял цвят като при моторните спортове и напомнят за успешните GT състезателни автомобили.

Специалният модел BMW M5 CS се отличава от BMW M5 Competion с ексклузивни акценти в златист бронз, както и елементи на каросерията от карбонов композит (CFRP), които частично са в изпълнение видим карбон. В екстровертен златист бронз са и рамката на бъбрековидната радиаторна решетка, както и 20-инчовите М ковани джанти с Y-образни спици и баджовете BMW M5 CS на бъбрековидната решетка, М хрилете на предните калници и задния капак. На лайстните на праговете са монтирани осветени обозначения M5 CS. Предният капак на BMW M5 CS е изработен изцяло от CFRP и е оборудван с вентилационни отвори с апликации от видим карбон. От лекия CFRP са изработени и предният сплитер на предната броня, корпусите на външните огледала, монтираният на задния капак допълнителен заден спойлер и задният дифузор. Освен с аеродинамичната си функция тези елементи, също както и M Power капакът на двигателя с цветна емблема на М и шумозаглушителят на всмукателния колектор от видим карбон, допринасят и за понижаването на теглото с около 70 килограма спрямо BMW M5 Competition. Четирите ауспухови накрайника на спортната изпускателна система на M5 CS от неръждаема стомана са още по-пуристки от тези на BMW M5 Competition.

Цветни са и L-образните светлинни елементи на серийните BMW Лазерни светлини, насочени към бъбрековидната решетка. Когато работят като дневни или габаритни светлини на тъмния фон на BMW Individual Shadow Line, те светят в познатия бял цвят, но при включване на късите или дългите светлини преминават в характерен жълт цвят. Водачът може сам да се наслади на този цвят, когато неговото BMW M5 CS го поздрави с Welcome Light при отключване от дистанция. Освен цветът Brands Hatch Grey metallic ексклузивно за специалния модел се предлагат матовите лакови покрития BMW Individual Frozen Brands Hatch Grey metallic и Frozen Deep Green metallic.

Интериорът на BMW M5 CS излъчва спортен дух и ексклузивност с допълнителни детайли. При M Alcantara воланът обръчът му е тапициран с познатата от моторните спортове Alcantara, маркировката на „12 часа“ с червена прозираща перфорация цитира класическите състезателни автомобили. Лостчетата за превключване на предавките са от карбон, декоративните бленди на спиците на волана са с покритие от черен хром. Таванът също е тапициран с Alcantara. Затвореното олекотено покритие на средната конзола замества обичайния среден подлакътник с капак. То е тапицирано с кожа Merino Black с двойни червени декоративни шевове. В комбинация с отпадането на поставката това покритие значително понижава теглото на BMW M5 CS. В червен цвят са и емблемите CS на арматурното табло и между двете задни седалки. М предпазните колани са с червени и сини контрастни шевове в духа на цветовете на BMW M, които се виждат и на баджа М5 на М стелките със специфични кантове и осветените M5 CS обозначения на лайстните на праговете.

С още по-фино настроеното си окачване, значителното понижение на теглото и специалните Track гуми BMW M5 CS предлага пъргавина на най- високо ниво и несравнимо изживяване при шофиране. В съчетание с M xDrive, с което водачът може в различна степен да влияе на поведението на пътя от променлив режим на задвижване на четирите колела (4WD) с подаване на повече мощност към задните колела до чисто задно задвижване без Динамичен контрол на стабилността (DSC) в режим 2WD, специалният модел позволява най-висока динамика и пуристка радост от шофирането за познавачи – без лишения по отношение на абсолютната пригодност за всекидневието. BMW M5 CS ползва окачването на BMW M5 Competition, което е по-стегнато в сравнение с това на BMW M5 чрез целенасочени модификации на пружините, воденето на колелата и стабилизаторите, чрез снижаване на каросерията със 7 мм, както и чрез стабилизаторите, разработени за BMW M8 Гран Купе. В допълнение към повишаването на комфорта – особено при бързо шофиране по магистрали – тези амортисьори значително подобряват управляемостта в граничен режим за още по-прецизно поведение на автомобила при агресивно управление по състезателна писта – като се запазва интуитивната управляемост във всекидневието. За BMW M5 CS специалистите на BMW M освен новите настройки на пружините на предната и задната ос са подобрили и контрола на амортисьорите. С тези мерки те са реагирали на по-ниското тегло на автомобила и на повишения потенциал на гумите, за да постигнат максимално повишение на динамиката на управлението. BMW M5 CS серийно се оборудва със спортни Track гуми Pirelli P Zero Corsa с различен размер на предната и задната от (отпред 275/35 R 20, отзад 285/35 R 20) върху 20-инчови М ковани джанти с Y-образни спици в златист бронз.

Оптималното отрицателно ускорение се осигурява от M Carbon керамичните спирачки. Техните шестбутални спирачни апарати отпред и еднобутални спирачни апарати отзад носят логото на М, като при BMW M5 CS серийно са в червен цвят, или по желание в златист цвят. M Carbon керамичните спирачки са по-леки с 23 килограма от M Compound спирачките на BMW M5 Competition и впечатляват с още по-ниски подресорни и въртящи се маси, с което допълнително се повишават динамиката на управлението и комфорта на возене. Те предлагат още по- висока спирачна мощност, още по-висока стабилност срещу фадинг, както и още по-висока термична устойчивост, като освен това са много устойчиви на износване.

Спортната изпускателна система на M5 CS осигурява специфичен за М, емоционален звук, който подчертава линейното разгръщане на мощността и пъргавината на двигателя. Двойната система с управляеми клапи е конструирана така, че звукът на двигателя се пренася по-силно изразено, като при запазване на пригодността за всекидневието се осигурява значително по-спортна и категорична обратна връзка. Външният звук на BMW M5 CS е значително по-силен, по-наситен и по-емоционален. Той може да бъде променян с избор на различните режими на характеристиките на двигателя и е особено мощен най-вече в режим SPORT+. По желание на водача, например за ненатрапчиво преминаване през жилищни квартали, акустичното присъствие може по всяко време да бъде редуцирано с натискане на бутона M Sound Control, за да се активира подчертано дискретен звук на задвижването.

Коментари

idiot в 07:17 на 28 Jan 2021
4 ма ще шофират, а?
Dio Veselinov в 02:46 на 29 Jan 2021
https://www.caranddriver.com/news/a35320714/2022-bmw-m5-cs-revealed/ 230894.40 LV struva kolata vuv Amerika .....OTKUDE NAKUDE 349 000 лв URONVATE BMW PRESTIGA .....
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/