Петканови - жертва на масовото оглупяване

13 January 2021
24 часа
Александра и Даниел Петканови със сина си Габриел
Александра и Даниел Петканови със сина си Габриел

Може ли един развод да бъде рекламна платформа

Миналата седмица мрежата бе задръстена от подробности за развода на някое си семейство Петканови - това е същият онзи, който се изявяваше някога при покойния Милен Цветков и стана популярен с прозвището Лудия репортер.

Да се развеждат разни хора, се случва непрекъснато. Това като цяло е тъжно събитие - приключването на един брак, но изведнъж бяхме засипани с информация, която, оказва се, се излъчва от самата двойка. Освен че е извратено, показва колко е масово оглупяването. Въпросните хора разказват публично за развода си по причина, че те работят т. нар. инфлуенсъри - тоест, разказвайки разни работи от живота си, се опитват да продават различни продукти. Това е последната глупост, сътворена от т. нар. рекламисти, които разказват лакърдии на клиентите си, че ако човек, който се развежда, препоръча продукта ви, това ще доведе до увеличени продажби. Може би, ако искаш да се развеждаш, по-скоро трябва да си купиш някакви специални чаршафи страстоубийци. Очевидно тези умници смятат населението за лоботомирано стадо инвалиди, толкова затъпяло от телевизия и фейсбук, че може да му се продават всякакви идиотщини като тази, че разводът е нещо, което създава влияние.

Разказването на тези басни е причината всякакви хора да ни затрупват със собственото си битие, което дълбоко не интересува никого. И ако някоя красива мацка е може би интересно да я видиш разголена на плажа, битовите детайли от нечий чужд живот като например какво сготвих, какво си купих и какво изаках са напълно безсмислени. Те задръстват съзнанието с ненужна информация и върви процес на

бойкот на

безсмислици

Милиони хора блокират получаването на ненужно съдържание - отказват се изобщо да четат нещо онлайн, напускат социални мрежи, и тъй наречената мода се обръща към възложителите. Така, вместо да имат рекламен ефект, постовете на т. нар. инфлуенсъри не достигат до платежеспособна аудитория, а част от нея умишлено не купува неща, които ѝ се рекламират по този досаден начин. Който става още по-неприятен, защото всеки досадник иска да доказва популярност и затова залива със спам невинни хора, които са толкова отегчени, че не искат и да си помислят да бъдат повлияни от някакви драматизации. Който е решил, че това ще има търговски ефект, очевидно не може да ходи и дъвчи дъвка едновременно.

Да си извадиш кирливите ризи навън - както всяка българска поговорка и тази е събрала мъдрост и житейски опит в метафората си. Ще рече, да разкриеш пред всички съкровения си личен живот и това, което се случва в къщата ти.

Никога обаче това не се е приемало за достойно и прилично поведение. По няколко причини. Една от най-съществените е, че у българина има вродена свенливост, която не му позволява да разказва свободно и в детайли нещата, които обикновено прави сам или най-много с половинката си. От друга страна, точно тези неща са присъщи на абсолютно всеки, поради което не са нито новина, нито интересни.

Затова е твърде мимолетна и много тъжна славата на разни псевдозвезди, които се опитват да я задържат, разкривайки пред обществото нелицеприятните детайли от личния си живот. Защото няма какво друго да предложат на публиката въпреки огромното си желание да са значими личности. Причината е проста - те са

известни с това,

че са известни

Нито имат професионална кариера, допринесла за развитието на обществото, нито стабилно занимание.

В тази категория обикновено спадат всички еднодневки - плеймейтки, участници в риалити формати, разни т.нар. инфлуенсъри и блогъри, които живеят с усещането, че светът започва от тях и е страшно важно да откриват топлата вода пред някаква виртуална аудитория.

След като минутките им публичност обаче свършат, остават само гротеската и усещането за нещо нечисто. Както и опитите им до едно известно време да закрепят интереса на аудиторията с още и още скандално лични неща. Докато напълно бъдат забравени.

Ето така преди години едно яко софийско момче стана част от най-гледаното за времето си тв шоу - риалити програмата “Биг Брадър”. Та въпросният Найден - едва ли някой вече си спомня за него, в един момент се изпика пред участниците в шоуто и пред камерите на шоуто, а режисьорите го пуснаха в тв ефира. Освен погнуса дали някой изпита нещо друго? Днес никой не знае какво прави горкият Найден и как живее. Тъжно е да останеш в съзнанието на хората единствено с физиологичните си нужди.

Такъв е случаят и с това злополучно семейство. От няколко години Александра Богданска и Даниел Петканов занимават публиката с любовните си разправии и семейните си драми.

Всъщност известният в това семейство навремето бе Петканов, станал популярен с прозвището си Лудия репортер. И не толкова заради тв репортажите, които правеше, а заради факта, че

работеше при

Милен Цветков

в предаването на журналиста по Нова тв “Часът на Милен Цветков”.

След като напусна по неизяснени докрай причини, се втурна в интернет пространството с вярата си, че може да е успешен инфлуенсър. Едва ли е повлиял на някого да направи нещо - каквато уж е именно задачата на инфлуенсърите. Единственото, с което засега е познат, е, че изкарва кирливите ризи на взаимоотношенията си с Александра Богданска, с която имат и син - Габриел.

Ние се подминавахме вкъщи и ти няколко пъти ми каза: “Ти не си моят човек!”

- Да, аз не искам да живея с егоист!

Това са част от репликите, които двамата си разменят в едночасово видео, пуснато наскоро, в което обясняват, че напоследък имат пукнатини в брака и дори обмисляли развод.

Като в евтина сапунка със сценарий, написан от посредствени автори, двамата са седнали пред камера вкъщи и 60 минути записват диалога помежду си. Впрочем чиста загуба на житейско време е да бъде изгледан, за да се чуе например как тя го обвинява, че не е амбициозен и

не изкарва

достатъчно пари,

той - че тя е егоистка.

Ходили на психотерапевт, но Петканов спрял да посещава консултациите, защото не виждал смисъл в тях. Най-голямата ябълка на раздора се оказал апартамент в София, който Александра решила да си купи сама, след като две години семейството събирало пари, но сега според съпруга ѝ не бил подходящ момент за такава инвестиция.

И това дълго видео е само първата част. Семейството обявява, че започва цяла видео поредица “Карти долу” за взаимоотношенията си.

Защо го прави ли? Защото популярността им рязко е спаднала напоследък.

Докато преди месеци клиповете им набираха по 200 хиляди гледания, сега едва стигат 45 хиляди. Всъщност не знаем дали това са гледания, или само цъкане, защото дори и да си пуснеш такова филмче, отегчението е гигантско и едва ли някой го гледа до края.

Бройката на кликовете изобщо не е самоцелна в този вид онлайн бизнес. Колкото по-малка е тя, толкова по-редки са ангажиментите от рекламни агенции и рекламодатели. Т.е. парите не стигат.

Затова и потребители на социалните мрежи заподозряха семейството, че си

измисля развода,

за да привлече

внимание

Но ако това беше вярно, една уебкамера в съдебната зала щеше да е най-големият инфлуенсър. Толкова ли са тъпи тези хора, които си дават парите за подобна “реклама”.

Впрочем Петканов не се посвени да използва и паметта на журналиста Милен Цветков, загинал нелепо в страшна катастрофа в София миналата година. Той покани малолетния му син Боян да разговаря с него пред камера в опита си да привлече зрители.

Стилът на бившия репортер е да провокира. Но постоянното търсене на сензация всъщност е проява на идейна немощ и творческа посредственост. Това обяснява защо първите провокации, свързани с личния живот на Петканов, предизвикаха голям интерес, който днес затихва прекалено бързо.

А и истината е, че каквото и да направи Петканов, мненията за него не са еднозначни. Такива бяха и когато сам завихри голям медиен скандал преди години.

След едно от пътуванията на приятелката му - моделката Александра Богданска, до Италия той вижда съобщения и снимки в телефона ѝ с чужденци, с които тя е била доста близка. Тогава Петканов публикува в социалните мрежи две снимки на благоевградчанката, на които тя е с друго момче в самолет, с който се е прибирала от Италия. На единия кадър тя се целува с него, а на другия неговият пръст е в устата ѝ. Под фотографиите Петканов пише: “Накратко - въпросното момиче ми е изневерявала в чужбина не с един, не с двама. Имам снимки, клипове и чатове от нейния телефон, които потвърждават това, което пиша. Викали са я в хотелски стаи, пращали са ѝ шофьори и таксита да я вземат. Защо съм ѝ пипал телефона, ще попита някой, защото това за него ще е по-големият въпрос, а не защо съм бил заблуждаван дълго време.”

Малко след това момичето от Благоевград е прието в психиатрична клиника с тежка депресия, където се лекува с успокоителни. Дали това е истина, е спорен въпрос.

Когато публиката позабрави малко за това, той и Богданска влязоха в къщата на “ВИП Брадър”. На прага ѝ бяха бивши гаджета, които още пазят спомена от взаимните унижения, на които са се подложили неотдавна. А на финала на шоуто - сем. Петканови. И това само за 2 месеца. Това породи съмнения у зрителите, че отношенията им са режисирани и всичко е добре скалъпен сценарий. Или че е било стратегия за спечелване на шоуто. Е, телевизионното семейство не спечели първото място, но към днешна дата все още е заедно и отглежда първата си рожба.

Неприятният вкус в устата остава за публиката, която все по-рядко се хваща на подобни въдици за привличане на внимание. Жалко е за детето, което един ден ще порасне и ще трябва да живее с всички последствия от явния личен живот на родителите си. Защото интернет не е като телевизията, която излиза в ефира и там изчезва. Написаното в мрежата, уви, остава завинаги.

Ключови думи

Коментари

mitoko в 22:11 на 14 Jan 2021
a za niakoi hora razvodyt e povod za praznuvane
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/