Новото Peugeot 208 изглеждаше вдъхновяващо още сред лъскавите щандове сред стотиците модерни коли на салона в Женева в началото на март. Сега вече мога да твърдя, че този автомобил може да омагьосва, когато го видите и на пътя.
Не е новина, че френските компании Peugeot и Citroen, обединени под групата PSA, правят дизайнерски продукти, които са способни приятно да изненадат и очароват дори и най-върлите си противници. Новото поколение на Peugeot 208 обаче надминава всички очаквания, имайки предвид, че говорим за автомобил от долния клас. Колата не само е вълшебна отвън, тя зашеметява и с оригиналния си супермодерен интериор с българска следа в него.
Колата се предлага
веднага с три
различни версии: бензинова, дизелова и 100% електрическа. Групата български журналисти тествахме колата с двигатели с вътрешно горене под капака, защото модификацията на ток ще бъде налична у нас в първите дни на следващата година.
Както бензиновите, така и дизеловите агрегати отговарят на най-строгите екологични стандарти - Euro 6.d за бензиновите и Euro 6.d-temp за нафтовите. Бензиновите версии са 3-цилиндрови 1,2-литрови - PureTech 75 S&S с мощност 75 коня и 5-степенна ръчна скоростна кутия, PureTech 100 S&S със 100 коня и 6-степенна ръчна или автоматична 8-степенна и PureTech 130 S&S със 130 коня с автоматична. Дизеловата модификация е с 1,5-литров 4-цилиндров мотор BlueHDi 100 S&S със 100 конски сили и 6-степенна ръчна скоростна кутия. За любителите на бензиновите агрегати напълно достатъчен вариант е версията със 100 коня и автоматик. С него автомобилът набира повече от прилично благодарение и на 205 Нм въртящ момент, наличен при 1750 оборота.
Нафтовият двигател ще задоволи и най-претенциозните, а разходът на гориво при каране в обикновен извънградски път може да падне и под 4 литра на 100 км пробег!
Безопасността на пътя на това пежо е гарантирана от полуавтономните системи за шофиране от ниво 2. Има например адаптивен круиз контрол с функция Stop&Go с автоматично регулиране на разстоянието до автомобила отпред, както и до пълното спиране и автоматично рестартиране, ако автомобилите останат на място по-малко от 3 секунди. Т.е. идеален помощник при задръствания и тежък трафик в града.
Функцията Park Assist автоматично управлява въртенето на волана, ускорението и спирачката при влизане и излизане от паркомястото. Спирачката за активна безопасност е най-новото поколение и автоматично спира колата, като е способна да открие пешеходци и велосипедисти денем и нощем при скорост от 5 до 140 км/ч.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Коментари