Проучване, проведено от Университета на Вашингтон и Изследователския институт на Toyota и публикувано в списанието User Interfaces, има за цел да определи дали използването на сензорен екран по време на шофиране сериозно нарушава способността да се контролира автомобила.
В експеримента са взели участие 16 водачи, които били зад волана на реалистичен симулатор, докато едновременно с това са изпълнявали обичайни задачи чрез централен дисплей, като например смяна на музиката, управление на съобщения или регулиране на настройките. Учените са наблюдавали движенията на очите и ръцете, разширяването на зениците и промените в кожата, свързани със стрес и психическо натоварване.
Резултатите били ясни. Веднага щом вниманието се пренасочи към екрана, прецизността и скоростта на управление на автомобила спадат с повече от 50 процента, като същевременно качеството на возене се влошава осезаемо. Отклоненията от лентата на движение се увеличават с повече от 40 процента, а реакциите на водача стават по-бавни и несигурни. И това са основни функции, които производителите очакват да се използват по време на шофиране, а не екстремни разсейвания като писане на текстови съобщения
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Четете още