Доскоро модели като BMW Серия 3, Mercedes C-класа и Audi A4 бяха символи на комфорт, качество и престиж. Тези дни обаче сякаш са отминали. През изминалата година сегментът на немските бизнес седани е в забележим спад.
Продажбите на премиум колите в така наречения D-сегмент са спаднали с поне 19 процента между януари и октомври тази година. Не само бензиновите и дизеловите модели, но и електрическите и хибридните версии, губят клиенти. Дори лидерът BMW регистрира тревожен спад от 23 процента в продажбите на Серия 3. Наскоро представеният Audi A5, наследник на предишния A4, запазва второто място.
Mercedes-Benz например е продал с 14 процента по-малко от C-класата. Електрическото BMW i4 също е показало лек спад, с понижение от 1,6 процента до 36 982 продадени бройки.
Според експертите това не е временен спад, а тенденция. Начинът, по който европейците използват и харесват автомобилите си, се е променил. Традиционният седан, някога хвален заради своите характеристики на шофиране и външен вид, е все по-неподходящ за настоящите потребителски предпочитания.
Големите печеливши от тази промяна са SUV-овете, които се считат за по-практични, универсални и удобни. Те предлагат по-висока позиция на седене, повече пространство и здравина.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Четете още