Очаква се световният пазар на видеоигри да достигне прогнозирани приходи от 197 милиарда долара през 2025 г., което е със 7,5% повече спрямо предходната година. Тези данни се съдържат в доклад на аналитичната компания Newzoo, базиран на данни от януари до ноември.
Най-голям ръст на приходите е отчетен в сегмента на компютърните игри, където цифрата се е увеличила с 10,4%, достигайки 43 милиарда долара. Приходите от мобилни проекти са се увеличили със 7,7% до 108 милиарда долара, а пазарът на конзоли се е увеличил с 4,2%, достигайки 45 милиарда долара.
Както отбеляза водещият анализатор на Newzoo, Майкъл Буйсман, настоящият растеж потвърждава стратегическа тенденция към увеличаване на инвестициите на компаниите в разработването на ключови гейминг екосистеми и не е просто резултат от случайно разширяване на аудиторията.
Според проучването, най-печелившите PC издания за годината са Battlefield 6, Schedule I и ARC Raiders. Сред конзолните заглавия, водещите по приходи са EA Sports FC 26, NBA 2K26 и Battlefield 6.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Четете още