Европейската комисия представи план за ограничаване на натиска от евтиния внос и създаване на пространство за инвестиции в "зелена стомана". Той предвижда намаляване на годишните безмитни квоти с 47% до 18,3 милиона тона и увеличение на митата върху вноса над квотата от 25 на 50%. Планът включва и по-строго правило за произход (произходът ще бъде изключително страната, където стоманата е била отлята за първи път, а не страната на последваща обработка на суровината), за да се предотврати заобикалянето чрез трети страни. Мерките все още трябва да бъдат одобрени от държавите членки и Европейския парламент.
Автомобилната индустрия, включително и асоциацията ACEA, предупреждава, че подобна защита може да повиши цените на стоманата, което би увеличило и цените на европейските автомобили, които и без това са много скъпи. Въпреки че автомобилните производители купуват около 90 процента от стоманата си в рамките на ЕС, те остават зависими от вноса за определени видове.
Според производителите, рязкото намаляване на квотите, съчетано с двойна тарифа, би ограничило способността им гъвкаво да попълват дефицитните материали и би влошило ценовата им позиция спрямо конкуренцията в САЩ и Азия.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Четете още