Продажбите на Би Уай Ди (BYD) за третото тримесечие са спаднали с 2,1 на сто спрямо година по-рано, показват изчисления на Ройтерс, базирани на публикувания днес отчет на компанията. Това е първият тримесечен спад за китайския производител на електрически и хибридни автомобили от над пет години.
Лидерът на китайския пазар е продал 1,106 милиона автомобила през трите месеца до края на септември, показват данните на компанията. Това е първият спад от второто тримесечие на 2020 г., когато бизнесът беше нарушен от пандемията.
Би Уай Ди е продал 5,88 на сто по-малко автомобили през септември, отколкото през същия месец на миналата година, което е първият месечен спад от февруари 2024 г., а компанията намали производството си с още 8,47 на сто миналия месец, продължавайки тенденцията на по-слабо производство в своите мегафабрики.
Забавянето е допълнителен признак, че ерата на рекордно разширяване на Би Уай Ди, задвижвана от правителствената подкрепа за внедряване на електрически превозни средства, може би е към своя край, отбелязва Ройтерс. Компанията е изправена пред нарастващи предизвикателства при поддържането на конкурентоспособност на фона на засилващата се ценова война на най-големия автомобилен пазар в света.
Би Уай Ди намали целта си за продажбите за тази година с цели 16 на сто до 4,6 милиона превозни средства, съобщи Ройтерс по-рано. Генералният мениджър "Брандинг и връзки с обществеността" на Би Уай Ди, Ли Юнфей потвърди тази цел в понеделник пред "Саут Чайна морнинг пост".
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Четете още