Германските премиум марки губят пазарен дял, но все още продават най-много
Луксозните седани са символ на статус, комфорт и престиж от години, но изглежда, че през 2024 г. те вече не са любимците на пазара. Според данните на компанията Jato Dynamics за цели 105 страни по целия свят миналата година са продадени общо 236 500 екземпляра от така наречения F-сегмент, който включва луксозни лимузини и други типове каросерии, с изключение на SUV-овете.
Това е намаление с 16 процента в сравнение с предишната година. Въпреки че Mercedes-Benz все още държи водещата позиция, господството му вече не е недосегаемо, а
традиционният ред в света на луксозните автомобили бавно се нарушава
от внушителните джипове и новите китайски играчи.
Сегментът, традиционно доминиран от Mercedes S-Class, BMW 7 Series и Audi A8, все повече губи клиенти, които предпочитат луксозни SUV модели. S-Class все още е лидер в F-сегмента с пазарен дял от 29%, но това не е достатъчно, за да покрие сериозен спад, защото продажбите са намалели с цели 37% в сравнение с предходната година.
BMW се представи значително по-добре. Най-вече заради комбинираните продажби на 7 Series, електрическия i7 и луксозните модели Rolls-Royce и баварците са паднали “само” с 9%, което дава на BMW около 20% пазарен дял в сегмента.
Най-голямото предизвикателство обаче идва от посока, която изглеждаше немислима само преди няколко години - от Китай. Марки като Denza и Hongqi растат в продажбите и присъствието им вече не е ограничено само до вътрешния пазар. Тези производители вече ясно показват амбициите си да си проправят път сред премиум имената в Европа и Америка,
дори това да означава да откраднат клиенти
от Mercedes и BMW на тяхна територия.
Докато луксозните седани губят популярност, техните SUV аналози, членове на F-SUV сегмента, показват обратната тенденция. Повече пространство, по-висока позиция на седене и практичност във всекидневната употреба очевидно все повече решават в полза на модели като Mercedes GLS или BMW X7.
Въпреки спада Mercedes все още е водещият производител на луксозни седани с общо около 69 000 продадени бройки в F-сегмента (Mercedes S-Class, S-Class Maybach, AMG GT 4-Door Coupe, EQS). BMW Group следва с приблизително 47 000 превозни средства (BMW 7 Series, BMW i7, BMW 8 Series Gran Coupe, Rolls-Royce Ghost и Phantom). На трето място е концернът Volkswagen с 45 100 автомобила (Audi A8, Porsche Panamera, Bentley Flying Spur).
Независимо кой води и кой изостава, посоката е ясна. Луксозните седани бавно, но сигурно губят пазарен дял от SUV-овете и все по-често
се превръщат в избор на ентусиасти, традиционалисти и лоялни клиенти
Намаляващият брой продажби и нарастващият натиск от Изтока принуждават дори най-мощните марки да преосмислят стратегиите си, заключават автомобилните експерти.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Коментари