Услугата „Старлинк" на компанията „СпейсЕкс" (SpaceX) претърпя вчера едно от най-големите си прекъсвания в световен мащаб, когато вътрешен софтуерен срив остави десетки хиляди потребители без връзка – рядко срещано прекъсване за мощната сателитна интернет система на Илон Мъск, предаде Ройтерс.
Засегнати бяха основно потребители в САЩ и Европа.
„Старлинк", която има над 6 милиона потребители в около 140 държави и територии, по-късно потвърди прекъсването в акаунта си в „Екс". Услугата беше възстановена до голяма степен около два часа и половина след прекъсването.
„Прекъсването бе причинено от отказ на ключови вътрешни софтуерни услуги, които управляват основната мрежа", каза заместник-ръководителят на компанията Майкъл Никълс, като се извини за неудобството и обеща да бъде установена първопричината.
И Мъск се извини: „Съжаляваме за прекъсването. „СпейсЕкс" ще отстрани основната причина, за да гарантира, че това няма да се повтори", написа главният изпълнителен директор на „СпейсЕкс" в социалната мрежа „Екс"
Прекъсването беше необичаен срив за компанията, което накара експерти да спекулират дали услугата – известна със своята устойчивост и бърз растеж – не е била засегната от бъг, неуспешна софтуерна актуализация или дори кибератака, отбелязва Ройтерс.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Коментари