YouTube ще промени начина, по който показва реклами

01 March 2025
MenTrend.bg
YouTube обяви предстоящи промени в начина, по който пoказва реклами. СНИМКА: ФРИЙПИК
YouTube обяви предстоящи промени в начина, по който пoказва реклами. СНИМКА: ФРИЙПИК

YouTube обяви предстоящи промени в начина, по който поставя реклами в средата на видеоклиповете, с цел да ги направи по-малко натрапчиви и по-„естествени" за зрителите. От 12 май платформата ще даде приоритет на показването на реклами по време на паузи в речта и промени в сцената, а не по време на реч или действие, съобщава The Verge.

Според страницата за помощ на YouTube, компанията планира да намали броя на рекламите по средата на видеоклипа, за които смята, че прекъсват изречения или изпълнени с екшън моменти. Вместо това, алгоритмите на YouTube ще търсят „естествени точки на прекъсване" във видеоклиповете, като паузи в речта, преходи между сцени или логически завършени сцени.

В допълнение, YouTube планира автоматично да добавя рекламни елементи в "естествени точки на прекъсване" в по-стари видеоклипове, където рекламите са поставени ръчно. Създателите на съдържание ще могат да се откажат от автоматичното поставяне, но платформата предупреждава, че видеоклиповете с ръчно поставени „прекъсващи" реклами може да генерират по-малко приходи, след като промените влязат в сила.

YouTube предлага на създателите на съдържание опцията да използват както автоматично, така и ръчно поставяне на реклами. За тези, които предпочитат ръчно управление, YouTube Studio ще включва инструмент за обратна връзка, който ще ви помогне да прецените доколко „прекъсват" избраните от вас рекламни места.

Компанията цитира експеримент от миналата година, който установи, че видеоклипове с комбинация от автоматизирано и ръчно поставяне на реклами генерират средно 5% повече приходи от видеоклипове само с ръчно поставяне. 

Въпреки промените, създателите на съдържание ще запазят контрола върху разположението на рекламите. 

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/