Популярният чатбот ChatGPT се оказа в състояние да замени специалистите в предоставянето на психологическа помощ. Изследването по темата е публикувано в списанието Communications Psychology.
Експерти от университета в Торонто (Канада) установиха, че изкуственият интелект (AI) може да бъде по-съпричастен от хората, когато предоставя психологическа помощ и разрешава кризисни ситуации. Това е така, защото AI осигурява последователни отговори без емоционалното напрежение на човешките същества.
Ръководителят на изследването Дария Овсянникова отбеляза, че ИИ по дефиниция не може да изпитва емпатия, тъй като не може да свърже своя опит с опита на друг човек. Въпреки това, чатботовете са в състояние да улавят малки детайли в разговор и да останат обективни. По време на експеримента участниците бяха помолени да оценят нивото на емпатия в отговорите на въпроси, дадени от реални хора, решаващи кризи - професионални психолози и чатбота ChatGPT. Оказа се, че участниците отбелязват отговорите на AI като по-състрадателни и отзивчиви.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари