Следващата година може да се окаже много скъпа за производителите на автомобили, особено в контекста, в който продажбите на електрически превозни средства са в застой от началото на годината.
От 1 януари наредбата CAFE (Corporate Average Fuel Consumption) налага допълнително намаляване на емисиите на CO2 с 15% до 81 гр. CO2/км. Това означава, че паркът на всички нови автомобили ще трябва да бъде на нивото на определената средна стойност.
Много от компаниите са далеч от това, защото продажбите на електрически коли в тяхното портфолио, които имат нулеви средните емисии на CO2, са в застой. Какво ще се случи, ако не постигнат целите? Следват високи санкции. При надвишаване на лимита, всеки грам в повече се таксува 95 евро за всеки автомобил, регистриран през годината. Евентуалните глоби ще са в стотици милиони евро.
Според анализаторите на UBS потенциалният размер на глобите, които трябва да бъдат платени от автомобилните производители, може да достигне 7,5 милиарда евро годишно, като се вземат предвид последните тенденции в продажбите.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари