За първи път хибридно задвижване за Porsche 911

29 May 2024
Георги Луканов
Новото Porsche 911 Carrera. Снимки: Порше
Новото Porsche 911 Carrera. Снимки: Порше

Porsche обнови основно своя емблематичен спортен автомобил 911. Новият 911 Carrera GTS е първият сериен модел 911, с разрешение за движение по пътищата, оборудван с леко performance хибридно задвижване, което включва боксерен двигател с работен обем от 3,6 литра. 911 Carrera GTS Coupe ускорява от нула до 100 км/ч за 3,0 секунди и достига максимална скорост от 312 км/ч.

911 Carrera се задвижва от модифициран 3,0-литров боксерен двигател с два турбокомпресова, който е по-мощен от този на неговия предшественик. Новият 911 се отличава и с обновения си дизайн, по-добрата аеродинамика, свеж интериор, подобрено стандартно оборудване и разширена свързаност.

Леката и мощна система T-Hybrid включва новоразработен електрически турбокомпресор за отработените газове. Електрически мотор, интегриран в корпуса на агрегата между турбинното и компресорното колела, спомага за мигновеното им ускоряване. В резултат от това компресорът много бързо набира обороти и увеличава налягането на пълнене. Същият електрически мотор преминава в режим на генератор, когато налягането на газовете е достатъчно високо. По този начин той може да осигури електричество с мощност до 11 kW (15 к.с.) от потока отработени газове.

Задвижването включва и синхронен двигател с постоянни магнити, интегриран в новата, осемстепенна трансмисия с два съединителя (PDK), която има по-добри показатели по отношение на капацитета на предавана мощност. Дори при обороти в диапазона на празния ход, той осигурява на боксерния двигател допълнителен въртящ момент от до 150 Нм и цялостно увеличаване на мощността с до 40 kW. Двата електрически агрегата са свързани в обща мрежа с леката и компактна високоволтова батерия. Тя съответства като размер и тегло на конвенционален 12-волтов стартерен акумулатор, но съхранява до 1,9 kWh енергия (бруто) и работи при напрежение от 400 V. С цел общо оптимизиране на теглото Porsche използва лека литиево-йонна батерия и за захранването на 12-волтовата бордова електрическа система.

Сърцевината на задвижването T-Hybrid е новият 3,6-литров боксерен двигател. Дори и без помощта на тяговия електрически мотор боксерният двигател осигурява мощност от 485 к.с. и 570 Нм въртящ момент. Общата мощност на системата е 541 к.с., а въртящият момент 610 Нм. Увеличението на мощността спрямо предшественика е 61 к.с.

911 Carrera продължава да се предлага с 3,0-литров боксерен двигател с два турбокомпресора. Този двигател също е напълно обновен. Porsche едновременно постига намаляване на емисиите и увеличаване на мощността до 290 kW 394 к.с., при максимален въртящ момент от 450 Нм. Новото 911 Carrera Coupe ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди (3,9 секунди с пакета Sport Chrono) и постига максимална скорост от 294 км/ч.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/