Дръжките на вратите на Tesla са имитирани от още няколко известни марки автомобили, но германската федерална транспортна агенция KBA предупреждава, че аеродинамичните дръжки усложняват спасяването в случай на катастрофа.
След като двама тийнейджъри загинаха в горяща Tesla, след като спасителите не можаха да отворят вратите, в Нидерландия и Германия започнаха да обсъждат дали да се забранят въпросните прибиращите се дръжки във вратите на колите.
Системата за отваряне на вратата работи електронно и разчита на захранване от батерията. Ако въздушната възглавница се отвори, вратите трябва да се отключат автоматично. Tesla признава в ръководствата си, че не винаги е възможно да се отвори вратата "в зависимост от вида на инцидента". При спешни случаи пътниците трябва да ги отключат ръчно, което не винаги е лесно. Вратата може да се отваря само електронно отвън. Ако вратите са заключени и няма ток, има само един вариант - да се счупят прозорците.
Други производители на автомобили като Mercedes, Hyundai и Land Rover са копирали дизайна на вратите на Tesla, което също тревожи германския транспортен орган. Някои разчитат на механично решение, докато BMW и Mercedes използват същата технология като Tesla - с електричество. Европейската централа на Tesla се намира в Нидерландия, където моделите се тестват и одобряват от местните транспортни власти. Тяхното одобрение е валидно в целия ЕС.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари