40% от глобите на водачи от различни страни в блока сега остават неплатени
За да намали безумията по пътищата, Европейският съюз разширява списъка с пътнотранспортни нарушения, извършени от чуждестранни шофьори, които задействат трансгранична помощ между органите на реда. Това стана ясно от неофициално споразумение между Европарламента и Съвета на ЕС. Към превишената скорост,
шофирането
в нетрезво
състояние
или минаването на червено евродепутатите добавиха опасно паркиране и изпреварване, пресичане на непрекъсната линия и бягство след инцидент.
При издирване на провинил се шофьор с чужди номера на автомобила ще бъде подавано искане за издирването му до 2 месеца в родината, както и за събиране на наложените глоби, ако те надвишават 70 евро. Те ще се търсят от държавата, чийто гражданин е водачът, в полза на страната, където е извършено нарушението.
“С приблизително 40% от трансграничните престъпления, които понастоящем остават ненаказани, членовете на ЕП осигуриха по-стабилни процедури за помощ между страните от ЕС и задължение да помогнат за намирането на лице, отговорно за пътнотранспортно нарушение”, се казва в позиция на Еврокомисията.
Страната от ЕС, в която е извършено пътното нарушение, ще разполага с 11 месеца от датата на провинението, за да издаде известие за него.
“Отсега нататък страните членки ще могат да преследват нарушители от друга държава в ЕС. Това споразумение укрепва сътрудничеството, но и гарантира ефективно прилагане на наказанията за рецидивистко поведение”, заяви Беноа Лутген от ЕНП.
Споразумението трябва да бъде одобрено от Съвета и парламента. След това страните от ЕС ще разполагат с 30 месеца, за да приемат новите разпоредби в националното си законодателство и да се подготвят за прилагането им.
“Чуждестранна регистрационна табела не може да бъде свидетелство за безнаказаност на пътя. Актуализираните правила ще улеснят обмена на информация за нарушителите на пътя между държавите членки, като същевременно гарантират, че шофьорите имат
лесен достъп
до необходимата
информация
чрез цифрови комуникационни канали”, заяви полският евродепутат Косма Злотовски.
ЕК имала доказателства, че шофьорите са сравнително по-склонни да карат с превишена скорост в чужбина, тъй като смятат, че е по-малко вероятно да получат глоба.
От ЕП допълват, че за да увеличи прозрачността и да улесни прилагането на новите правила, на комисията е възложено да създаде онлайн портал, в който те да бъдат изброени. Там ще пише още какви са възможностите за обжалване и какви са глобите.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари