Бъдещата най-бърза кола в света ще се предлага и в България

09 February 2024
Георги Луканов
Първият Koenigsegg Jesko Absolut. Снимка: Koenigsegg
Първият Koenigsegg Jesko Absolut. Снимка: Koenigsegg

Само 125 бройки от Koenigsegg Jesko ще бъдат произведени, като каталожната цена започва от 3 милиона евро. Това е супер ексклузивен хиперавтомобил, който след години на разработка и на ръчно производство, започна доставките на версията Absolut с много нисък аеродинамичен коефициент на съпротивление (0,278).

Суперколата Koenigsegg Jesko ще бъде предлагана и в България, след като стана ясно, че шведският производител ще отвори официален шоурум на марката в София, за което "24 часа" вече писа.

Първият екземпляр Koenigsegg Jesko Absolut бе отбелязан с публикация в Instagram от шведската компания, показваща как и доколко неговият собственик иска да персонализира колата - от цветовете на купето до вътрешните покрития.

След като производството и доставките започнаха, вниманието на Кристиан фон Кьонигсег, основател на компанията, е насочено към една цел: да превърне Koenigsegg Jesko Absolut в най-бързия сериен автомобил в света.

До края на 2024 г. Jesko Absolut ще излезе на пистата, за да се опита да победи рекорда на SSC Tuatara, надвишаващ 455,3 км/ч.

В централата на шведската компания бяха извършени компютърни симулации, базирани на различните параметри на Jesko Absolut, които показват, че хиперавтомобилът може да достигне заветните максимални 500 км/ ч. Достатъчно, за да остави зад себе си не само SSC Tuatara, но и Bugatti Chiron, който с 490,3 км/ч е най-бързият сериен автомобил в света, но рекордът му не е официален. Това е така, защото френският хиперавтомобил не е изминал едно и също разстояние в двете посоки, а само в едната.

За да постигне целта, Koenigsegg Jesko Absolut може да разчита на невероятен 5-литров V8 с мощност 1280 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, готови да станат съответно 1600 коня и 1500 Нм, ако се захранват с етанол E85, а не с нормален бензин. Цифрите са практически идентични с тези на Chiron, който обаче тежи почти 2 тона, докато Jesko е само 1320 кг. На практика колкото Volkswagen Golf GTI...

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/