Audi skysphere concept е електрически задвижван открит автомобил с две врати, чиито линии показват как ще изглежда дизайнът на бъдещето при Audi. Футуристичното електрическо кабрио с прибиращи се волан и педали бе представено в Малибу.
За да осигури максимална свобода на своите пасажери, Audi skysphere concept е направен с идеята да създава две основни изживявания при шофиране: Grand Touring Experience и Sports Experience. За целта на помощ идва един особено впечатляващ технологичен детайл – променливото междуосие. Електрически мотори и сложна механична система за разместване на каросерийните елементи, като конструкцията на каросерията на този автомобил позволява междуосието и общата дължина да се променят до 250 милиметра. Едновременно с това клиренсът може да варира с 10 мм.
С редуцирано междуосие дългият 4,94 метра електрически роудстър в така наречения Sports режим позволява на водача да шофира сам, а системата за управление на задните колела осигурява изключителна управляемост, независимо от големите външни размери. Дългият 5,19 метра автомобил от типа GT (колата се разтяга до 25 см) разполага и с автоматизиран Grand Touring режим, в който автомобилът се управлява автономно. При него воланът и педалите могат да се изместват и скриват в невидима зона.
Изживяванията по време на пътуване могат да бъдат споделяни и с приятели в социалните мрежи с помощта на записи от интериора и пространството около автомобила. Помислено е и за всекидневните задачи, които по един или друг начин са свързани с шофирането. Например докато се придвижва автономно, Audi skysphere concept дава на пасажерите актуална информация за крайната цел на пътуването и сам се грижи за намирането на място за паркиране или зареждане.
За задвижването на Audi skysphere отговаря електромотор, който е разположен на задния мост, към чиито колела предава и тягата си. 624 конски сили мощност и 750 Нм максимален въртящ момент се справят като на шега с теглото от 1800 килограма. Разпределението на теглото при роудстъра е - 60 процента от масата се падат на задвижващия заден мост, което осигурява отлично сцепление и възможност за ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 4 секунди.
Основната част от акумулаторните клетки на Audi skysphere е разположена зад пътническата кабина. Това решение се отразява много добре както на центъра на тежестта, така и на динамиката при шофиране. Други модули пък са разположени между седалките в централния тунел на интериора на skysphere, което също допринася за динамичното пътно поведение. Капацитетът на батерията ще бъде минимум 80 кВтч, което специално в икономичен GT режим се очаква да осигури пробег от минимум 500 километра.
Окачването и на двата моста е с двойки напречни рамена на всяко колело. Горните и долните напречни носачи са изработени от лят или кован алуминий. Кормилното управление работи с помощта на Steer-by-Wire-технология, която се грижи за управлението както на предните, така и на задните колела. Без механична връзка управлението може да работи с различни предавателни числа и настройки – а промяната става с натискането на бутон. По този начин управлението може да бъде от екстремно директно до подчертано комфортно, както и да бъде от тежко до свръхлеко – последното е много удобно при паркиране, например. Управлението на задните колела и променливото междуосие спомагат за постигане на малък радиус на завиване.
Една класическа за Audi технология осигурява изключителна многостранност на ходовата част - сега тази технология се представя в най-новата си еволюционна фаза: adaptive air suspension с три независими пневматичини камери осигурява комфортна основна настройка. При спортен стил на шофиране със сериозни ускорения могат да се деактивират отделни камери. Резултатът: настройката става прогресивна – спомагайки за намаляването на всички нежелани колебания на каросерията. Снижаването на клиренса на автомобила с 10 милиметра от своя страна редуцира аеродинамичното съпротивление, което е от особено голямо значение при дълги преходи.
Решаващ фактор за гъвкавостта на характеристиките при шофиране при Audi skysphere играе системата за активно окачване. При спокойно шофиране всяко от колелата бива целенасочено повдигнато или снишено, за да се абсорбират неравностите по пътя по възможно най-рафиниран начин. Това става с помощта на системата от сензори и актуатори на окачването, както и на основа на данните от навигационната система.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Коментари