И в Африка правят коли

22 April 2021
Георги Луканов
Kiira Motors
Kiira Motors

Африканският автомобилен пазар е рай за употребявани превозни средства. За съжаление покупателната способност на населението на повечето страни на континента е ниска и хората често живеят в бедност, така че за повечето от тях новите автомобили са утопия. В тези условия, в които световни гиганти като Toyota или Volkswagen продават своите модели на повечето пазари, е трудно да се намери място за местната индустрия. Но има африкански производители, които се пробват да намерят своята ниша на пазара. Mobius се опитва да работи в Кения, Kiira Motors оперира в Уганда, Kantanka в Гана, Innoson Motors в Нигерия, а Wallys в Тунис.

Mobius
Mobius

Кенийската компания Mobius е произвела около петдесет тестови SUV автомобила за местните пътища. Първият поглед към превозното средство от Кения разкрива неговата не сложна и обичайна за всъдеход конструкция, но пък и цената е такава - около 11 000 евро. Има 400 поръчки за тези джипове, но компанията все още не е в състояние да започне масово производство, защото няма достатъчно финансиране.

Innoson Motors
Innoson Motors

Нигерийският производител Innoson заявява на своята интернет страница, че до момента са доставени 10 000 превозни средства (пикапи, джипове, малки градски коли, автобуси и микробуси). Пикапът IVM Granite има шестстепенна механична скоростна кутия и 2,4-литров турбодизелов двигател и е доста популярен в страната.

Kiira Motors
Kiira Motors

Угандийската компания Kiira Motors строи фабрика на стойност 40 милиона долара. Досега обаче нищо не е направено - няма новини за старта на производство на серийни коли. В Уганда наскоро са сглобили три хибридни автомобила от модела EV Smack, който изглежда, че е проектиран от малки деца в клас по трудово. Въпреки това обширният седан е първата хибридна кола, направена в Африка. Kiira Motors се гордее и с производството на автобусите си, където явно засега е силата на производителя. Тази година компанията пуска и напълно електрически рейсове, които могат да минат 300 км с едно зареждане на батериите.

Kantanka
Kantanka

Превозно средство, което е в състояние да разпознае замаяността или пиянството на шофьора и автоматично се изключва, когато водачът спи зад кормилото или превишава скоростта. Усъвършенствана бронирана машина, фиксирана с лазерен далекомер. Роботи, които изпълняват охранителни задължения. Това пък са част от иновациите, с които се гордее ганайската компания Kantanka на миналогодишното местно изложение.

Тунизийският джип от фибростъкло - Iris
Тунизийският джип от фибростъкло - Iris

Всъщност африканската фирма е обвинена от медиите, че колите, които продава са направени по същество в Китай, а във фабрика в Гана просто ги комплектова. Става въпрос за около 120 екземпляра на месец.

Iris
Iris

Базираната в Тунис компания Wallys стартира преди дни продажбите на кросоувъра Iris, който е направен изцяло от фибростъкло. Панелите са произведени в Африка, но компонентите и възлите за автомобила се внасят от Франция. Цената на Iris започва от 11 000 евро.
Wallys е основана през 2006 г. През първата година компанията сглобява 20 автомобила, а следващата - вече 80.

Сега тунизийската марка представя кросоувър Iris с три врати с фибростъкло и малък пътен просвет, стилизиран като SUV. Вероятно създателите са вдъхновени от моделите Jeep, като са взели кръглата оптика от Gladiator, а марковата радиаторна решетка от Cherokee.
Материалът, от който е направено тялото на Iris, е евтин, но всеки панел трябва да бъде направен и шлайфан на ръка. Повече от половината от цената на базовия модел идва от 1,2-литровия PSA трицилиндров двигател, който развива 83 конски сили. Максималната скорост тунизийския SUV е 158 км/ч и от място до 100 км/ч ускорява за 13,2 секунди.

За Iris се предлага широка гама от допълнително оборудване, което може да повиши цената до 19 000 евро. Може да се поръчат диодни фарове, защита на предната броня, теглич, панорамен покрив, резервно колело и камера за задно виждане. Освен това, срещу допълнително заплащане, колата ще бъде боядисана в един от 10-те цвята, включително в ярко оранжево или лилаво.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/