Магически възглавници са спасили Тайгър Уудс

03 March 2021
Георги Луканов

Уникални въздушни възглавници, използвани за първи път в кросоувъра Genesis GV80, най-вероятно са спасили живота на най-титулувания голфър в света Тайгър Уудс. Един от най-богатите спортисти в света се потроши на 23 февруари рано сутринта до Лос Анджелис, след като изтървава управлението на големия джип и се преобръща в малка пропаст край пътя.

"Въздушните предпазни възглавници са го спасили, те са се включили и са свършили работата си. Всичко в колата е унищожено, а предната част е неузнаваема. Истинско чудо, истински късмет е, че Уудс е излязъл жив от този автомобил", е мнението и на Алекс Вилануева, главен шериф на Лос Анджелис.

Марката Genesis беше създадена преди няколко години от Hyundai като луксозно подразделение на корейската марка. Genesis GV80 е най-луксозната кола, създавана някога от компанията, и е била дадена седмица преди инцидента на 45-годишния Уудс като част от договор за реклама.

Стандартно Genesis GV80 се предлага с 10 въздушни възглавници, но тук не бройката е важна, а това, че за първи път има еърбег между двете седалки отпред, както и че разполага въздушна възглавница за коляното за водача. От Hyundai изпревариха конкурентите като създадоха първата въздушна възглавница, която осигурява панорамна протекция от горната част на автомобила.

Магическият еърбег е направен така, че да се активира при преобръщане на автомобила. Тестовете показват, че при необходимост възглавницата може да се активира и отвори за едва 0,08 секунди.
Иновативният еърбег наподобява въздушна завеса, която е разгърната във вътрешната част на покрива между четирите прозореца. Ако ъгълът на завъртане на автомобила се промени се активира специален сензор, който разгъва възглавницата.

Корейският SUV има пълен набор от системи за подпомагане и безопасност на водача, включително избягване на сблъсък при заден ход и маневриране на паркинг, интелигентен круиз контрол, свързан с навигацията, и проследяване на вниманието на водача. Новата система за напомняния за пътниците от втория ред - Advanced Rear Occupant Alert, използва вътрешен радар, така че може да записва не само движенията на крайниците, но дори и дишането. Така родителят няма да забрави спящото дете в салона на колата.

Луксозният Genesis GV80 има окачване Preview Electronic Control, което коригира параметрите си според показанията на предната камера, като се вземат предвид данните от навигационната система. Автопилотът Highway Driving Assist II (HDA II) не само поема управлението при шофиране в лентата, но може да го променя, когато мигачът е включен. В същото време той предварително оценява безопасността на маневрата и ще я откаже, ако я счита за опасна.
Genesis GV80 разполага със система Launch Control, а опциите за задвижване на четирите колела имат селектор Multi Terrain Control Mс офроуд режими, превключващи между "сняг", "пясък" или "кал".

Моделите Genesis GV80, оборудвани с задвижване на четирите колела на американския пазар, разполагат с електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване на задния мост.
Конструкторите на луксозния кросоувър се гордеят и с двойното антибактериално пречистване на въздуха в купето с ефективност от 99,9% и системата Active Sound Design, която обогатява реалния звук на двигателя с виртуални ноти. Друга характеристика на кросоувъра е биометричната идентификация на пръстови отпечатъци на водача. Тя позволява незабавно регулиране на седалката, волана, head-up дисплея, навигацията и силата на звука на музиката за конкретно лице, както и да се свърже със системата Genesis CarPay.

Навигацията с добавена реалност използва насоки за виртуално шофиране върху действителните изображения за шофиране, за да помогне на шофьорите да разпознават пътищата. Видеоклипът, заснет от предно монтираната камера, ще се прожектира на екрана на информационно-развлекателната система, а оптималният път за шофиране ще бъде показан във виртуална графика, така че водачът да може да кара по маршрута лесно и точно.

Genesis GV80 има шофьорска седалка с активно движение, която съдържа седем въздушни клетки. Така се намалява умората при дълго шофиране. Отопляемите и вентилирани седалки се предлагат в първите два реда.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/