Средната деградация на батерията на електрически автомобил е 1,8% годишно, установи британска компания след анализ на 10 000 електрически автомобила на пътя. За 20-годишен употребяван електромобил това е по-лошо, отколкото за кола с двигател с вътрешно горене, но все пак няма да е за изхвърляне, твърдят от английската фирма за телематика на превозни средства Geotab.
Очаква се средният годишен спад в капацитета на батерията да бъде 1,8%, което означава, че след 20 години експлоатация, електрическият автомобил все още ще има 64% от оригиналния си пробег.
Деградацията на батерията не е постоянна. Най-големият ѝ дял се наблюдава през първите няколко години от живота на електромобила, след това кривата се изравнява и спадът се ускорява отново към 20-годишна възраст. Това предполага, че би било по-добре да се купи употребяван електрически автомобил, когато е бил на пътя приблизително 5-10 години.
Управлението на автомобил в горещ климат също има значително по-голямо влияние върху състоянието на батерията, отколкото честото зареждане на бързи зарядни устройства. Колкото по-бавно е зареждането, толкова по-добре за батерията, точно както колкото по-малък е процентът от батерията, който използвате, толкова по-малко натоварване е необходимо.
За батерия с никел-манганово-кобалтова химия е идеално да се поддържа състоянието на зареждане между 20 и 80%, за литиево-железни фосфатни батерии това не е толкова важно, но според друго проучване не е препоръчително винаги да се зареждат до 100%.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Четете още