Американската технологична компания "Епъл" (Apple) представи новата си серия смартфони "айФон 17" (iPhone 17), както и актуализации на дигиталните часовници и слушалките от линията "ЕърПод" (AirPod) по време на ежегодната си септемврийска презентация.
Новите телефони са първите, които излизат на пазара, откакто президентът на САЩ Доналд Тръмп започна втория си мандат и въведе мита с цел да върне производството от чужбина обратно в страната, съобщи Асошиейтед прес. Това поставя главния изпълнителен директор на "Епъл" Тим Кук в трудна позиция.
Новите модели са с 6,3-инчов дисплей и се захранват от чип A19, подпомагащ функциите за изкуствен интелект. Предната камера е с по-широко зрително поле и нов сензор, позволяващи пейзажни снимки без завъртане на устройството.
Производството на серията ще продължи в заводите на компанията в Китай и Индия, което предизвиква недоволство в администрацията на Тръмп. Американският президент и министърът на търговията Хауърд Лътник настояват iPhone да се произвеждат в САЩ. Анализатори смятат, че подобна стъпка би отнела години и би довела до значително повишаване на цената.
Кук обяви, че "Епъл" ще инвестира 500 милиарда долара в САЩ в рамките на четири години, като миналия месец увеличи ангажимента с още 100 милиарда долара. Според агенцията тези обещания помогнаха на компанията да избегне най-строгите мита, макар вносът на "айФон" в страната все още да се облага с около 25 на сто.
От 2020 г. базовият модел на "айФон" се продава за 800 долара, а най-скъпият – за 1200 долара. Въпреки очакванията за поскъпване "Епъл" запази началната цена на стандартния модел от 799 долара. Pro версията е по-скъпа със 100 долара, но е с два пъти повече памет. Новият модел Air ще струва 999 долара.
"айФон Еър" е с керамично покритие от двете страни, дебелина 5,6 милиметра и по-ниско тегло. "Самсунг електроникс" (Samsung Electronics) представи по-рано тази година своя модел "Галакси С25 Едж" (Galaxy S25 Edge) с дебелина 5,8 милиметра.
"Еър" използва собствен чип на "Епъл" за Bluetooth и Wi-Fi и е оборудван с по-бърза версия на фирмения модем, който вече бе внедрен в "айФон 16И".
Дисплеят на iPhone Air е 6,5-инчов OLED панел с технология ProMotion. Той може да достигне пикова яркост до 3000 нита на открито, най-високата досега в iPhone. Предното стъкло също има седемслойно антирефлексно покритие, което намалява отблясъците и подобрява четливостта на екрана при силна светлина.
Ключовата характеристика на iPhone Air е неговата система от камери. Устройството има една 48-мегапикселова основна камера с технология Fusion, която поддържа режими 1x и 2x. Предната 18-мегапикселова камера има Center Stage, който използва изкуствен интелект за автоматично разширяване на зрителното поле и изрязване в зависимост от броя на хората в кадъра.
Квадратният сензор ви позволява да избирате до четири различни размера на композицията, елиминирайки необходимостта от завъртане на телефона за пейзажно селфи. Новата функция за двойно видеозапис ви позволява да използвате предната и основната камера едновременно: предната осигурява стабилизация и ви държи в кадъра, а основната ви позволява да увеличавате изображението.
iPhone Air ще заеме позицията Plus в продуктовата гама на Apple, заемайки място между стандартния iPhone 17 и флагмана iPhone 17 Pro. Устройството ще се предлага в четири цвята: космическо черно, облачно бяло, светло златно и небесно синьо.
Новият "Про" модел има алуминиев корпус и система за намаляване на топлината, като производителността му е с 40 на сто по-висока от тази на "айФон 16 Про".
Едно от основните предимства на новите Pro модели е увеличеният капацитет на батерията. Apple казва, че iPhone 17 Pro Max предлага най-дългия живот на батерията от всички iPhone, осигурявайки до 39 часа възпроизвеждане на видео с едно зареждане.
И двете устройства (Pro и Pro Max) разполагат с нов алуминиев корпус, а технологията Ceramic Shield вече защитава както предния, така и задния панел, увеличавайки издръжливостта. Новите цветови опции включват сребристо, тъмносиньо и космическо оранжево.
Системата от камери е претърпяла значителни промени. По-голямата платформа на задната камера вече побира три 48-мегапикселови камери, около които е интегрирана антенна система. Обновената 48-мегапикселова телеобективна камера с технология Fusion вече предлага до осем пъти по-голямо увеличение на кадъра с оптично приближение, което е значително подобрение спрямо петкратното приближение при моделите iPhone 16 Pro. Предната 18-мегапикселова камера е получила поддръжка за функцията Center Stage, която използва изкуствен интелект за автоматично разширяване на зрителното поле и кадъра по време на видео разговори.
Въпреки че акциите на "Епъл" са с 4 на сто по-ниски от началото на годината, те се възстановяват през последните месеци. Компанията продължава да получава около 20 милиарда долара годишно по силата на споразумение с "Гугъл" (Google), което гарантира, че търсачката остава опция по подразбиране в "айФон".
След представянето на новите устройства акциите на "Епъл" се понижиха с 1,5 на сто до 234,39 долара.
"Епъл" пусна и първото цялостно обновяване на своята линия смарт часовници от три години насам, представяйки обновените модели от сериите 11, "Ултра" (Ultra) и Ес И (SE).
Компанията представи новите смарт часовници във вторник на събитието, което нарече "впечатляващо" и на което беше представена и новата линия смартфони. Часовниците ще помогнат на концерна да отблъсне конкуренцията от "Гармин" (Garmin Ltd.) във високия ценови сегмент и от "Фитбит" (Fitbit) на "Гугъл" (Google) в ниския ценови сегмент.
Часовникът от 11-а серия получи 5G клетъчна връзка. Той ще има известия за хипертония и оценки на съня.
Висококачественият часовник "Ултра" ще има нов по-голям дисплей, който е по-ярък и по-лесен за четене, заяви компанията. Той предлага сателитни функции, които позволяват на хората да се свързват с интернет без наличието на смартфон.
По-нискобюджетният модел ще получи дисплей, който е с функцията "винаги включен", по-бърз чип, както и по-бързо зареждане.
Новите модели ще бъдат пуснати в продажба на 19 септември, а предварителните поръчки започват от вторник, съобщи корпорацията. Про-моделът ще се продава на цена 799 долара, а устройствата от линия 11 ще се продават от 399 долара нагоре. Цената на икономичния Ес И ще започва от 249 долара.
Компанията започна есенно събитие с премиерата на нов модел слушалки. Бяха представени "ЕърПодс Про 3" (AirPods Pro 3), които идват с два пъти по-добра шумоизолация, функция за превод на разговори в реално време и вграден сензор за измерване на пулса.
Те имат променен дизайн с по-малък размер и анатомична форма. В комплекта им идват и цели пет размера силиконови накрайници.
Ключова функция е т.нар. Live Translate - възможност за превод в реално време на разговорите, които потребителите водят на живо. За да се включи функцията, трябва да се стиснат стеблата на двете слушалки, след което носещият слушалките ще чува превода в ухото си, а отсрещната страна може да вижда превода върху екрана на своя "Айфон".
Другата иновация е вграденият пулсомер, с който потребителите могат да следят сърдечния ритъм и изгорените калории при над 50 вида спорт.
Батерията издържа вече 8 часа вместо досегашните 6 часа при включена функция за шумопотискане.
Цената на про модела остава непроменена – 249 долара, а продажбите започват на 19 септември.
По-голямото предизвикателство за корпорацията от Купертино остава свързано със софтуера и функциите за изкуствен интелект, които изостават спрямо конкурентните устройства на "Гугъл" и "Самсунг". Моделите от миналата година бяха рекламирани като първите, подготвени за предстоящите функции с изкуствен интелект на "Епъл". Компанията обаче не успя да въведе голяма част от тях, тъй като не отговаряха на нейните стандарти за качество, съобщиха ръководители на фирмата. Междувременно делото за невярна реклама продължава. "Гугъл" наскоро представи нови функции с изкуствен интелект за своя смартфон "Пиксел 10" (Pixel 10), които според анализатори асистентът "Сири" на "Епъл" вече е трябвало да предлага.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/