Продажбите на “Тесла“ спадат в цяла Европа

01 August 2025
MenTrend.bg
Остаряващото портфолио на "Тесла" се изправя пред вълна от конкуренти в сегмента на електрическите превозни средства, особено от Китай.
Остаряващото портфолио на "Тесла" се изправя пред вълна от конкуренти в сегмента на електрическите превозни средства, особено от Китай.

През юли на няколко основни европейски пазара се наблюдава спад в регистрациите на нови автомобили на "Тесла", въпреки обновяването на популярния модел "Уай" (Y). Причините включват негативната обществена реакция спрямо политическите изказвания на главния изпълнителен директор Илон Мъск, регулаторни затруднения и засилваща се конкуренция, съобщава Ройтерс.

Остаряващото портфолио на "Тесла" се изправя пред вълна от конкуренти в сегмента на електрическите превозни средства, особено от Китай. Компанията пуска обновен модел "Уай" и започва производството на нов, по-изгоден модел, но неговото производството ще нарасне едва следващото тримесечие, по-късно от първоначално очакваното. Регистрациите на марката са намалели с 86 процента на годишна база през юли до 163 коли в Швеция, с 52 процента до 336 коли в Дания, с 27 процента до 1,307 във Франция и с 62 процента до 443 в Нидерландия, показват официални данни от индустрията, което отбелязва седмия пореден месец на спад във всички тези държави.

Продажбите на "Тесла" в Европа спаднаха с над една трета през първите шест месеца на годината. Норвегия и Испания опровергаха тенденцията, като регистрациите на "Тесла" нараснаха с 83 процента и 27 процента до 838 коли и 702 коли. Испания отчете скок от 155 процента в общите продажби на електрифицирани автомобили - или изцяло електрически, или хибрид с включване в мрежата. Китайският конкурент на "Тесла" Би Уай Ди (BYD) продаде 2,158 коли в Испания през юли, почти осем пъти повече отколкото през юли 2024 г.

Тъй като не се очакват нови достъпни модели до последните три месеца на годината и с наближаващия край на данъчната отстъпка от 7 500 долара в САЩ за купувачите на електромобили, Мъск призна през юли, че "Тесла" може да има "няколко тежки тримесечия".

Той каза, че строгите регулации за автоматизирано шофиране в Европа затрудняват продажбата на модела "Уай" в някои страни.

"Смятаме, че продажбите ни в Европа ще се подобрят значително, след като можем да предложим на клиентите същото изживяване, каквото имат в САЩ", каза той пред анализатори.

"Тесла" започна да продава версия на обновения модел "Уай" с дълъг пробег и двойно задвижване през март 2025 г., а продажбите на двата варианта със задно задвижване започнаха през май.

Регистрациите на модел "Уай" в Швеция и Дания спаднаха съответно с 88 процента и 49 процента през юли, докато в Норвегия скочиха повече от четири пъти до 715 автомобила.

Норвегия, където почти всички нови продадени автомобили са изцяло електрически и където "Тесла" е най-продаваната марка от 2021 г. насам, отбеляза ръст в поръчките на модела от май, след като производителят пусна заеми с 0 процента лихва в някои скандинавски страни, за да стимулира търсенето.

През юни "Тесла" стартира пилотна услуга за роботаксита в Остин, Тексас, използвайки около десет автомобили с повишена проходимост "Уай", управлявани от нейния софтуер за автономно шофиране. Но внедряването на функцията за самоуправление в други части на САЩ се забавя, тъй като компанията все още не е получила необходимите разрешителни.

Като цяло продажбите на автомобили са се увеличили с 20 процента в Дания, с 6 процента в Швеция, с 48 процента в Норвегия, със 17 процента в Испания и с 9 процента в Нидерландия, докато във Франция са спаднали с 8 процента през юли, показват данни от индустрията.

Европейските автомобилостроители "Фолксваген" (Volkswagen), "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz), "Рено" (Renault) и Бе Ен Ве (BMW) публикуваха слаби резултати за второто тримесечие, предупреждавайки за натиск от американски мита върху вноса и спад в търсенето.

Ключови думи

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/