"Хонда" (Honda) - вторият по големина производител на автомобили в Япония, показа своите амбиции в космическата индустрия, след като успешно тества експериментална ракета за многократна употреба, предадоха АФП и Ройтерс.
Целта на корпорацията е да осъществи "суборбитално изстрелване" до 2029 г.
Приблизително 6-метрова ракета се е издигнала на височина 300 метра и се е задържала във вертикално положение по време на спускането си, се посочва в направеното от "Хонда" изявление. Прототипът се е приземил гладко само на 37 сантиметра от предвиденото място за кацане.
С този едноминутен тестов полет, извършен над остров Хокайдо в северната част на Япония, "Хонда" става първата частна компания в страната, която изстрелва подобна ракета на тази височина и я връща безопасно, съобщи бизнес вестникът Nikkei.
Изследвайки сектор извън автомобилната индустрия, "Хонда" разчита на повишеното търсене на ракети за изстрелване на спътници, очаквано през следващите години, тъй като системите за комуникация и наблюдение на климата от космоса стават все по-развити.
"Японската група избра да приеме това технологично предизвикателство, използвайки технологиите, придобити по време на разработването на различни продукти за автомобили и системи за автоматизирано шофиране", се казва още в изявлението на "Хонда".
Корпорацията ще се сблъска със сериозна международна конкуренция в един бързо разрастващ се сектор, и най-вече с компанията "Спейс Екс" на Илон Мъск, специализирана в използването на ракети за многократна употреба.
Японската агенция за изследване на космическото пространство (ДЖАКСА) също си е поставила за цел да стане основен играч в изстрелването на спътници, по-специално с ракетата си Ейч 3 (H3) от ново поколение, която обаче не е предназначена за многократна употреба.
Японски стартиращи компании също се борят за пазара, по-специално "Спейс Уан" (Space One), която през декември претърпя втори неуспех при изстрелването на ракетата си "Кайрос" за еднократна употреба, която носеше пет спътника.
Планове за ракети за многократна употреба имат и компании в Китай и Европа, отбелязва Ройтерс.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Коментари