Базираната в Сиатъл компания Recurrent проучва и тества хиляди автомобили всяка година, за да анализира връзката между батериите и техния пробег. Последните ѝ данни показват, че когато стане наистина горещо, електромобилите могат да загубят почти една трета от обявения си пробег.
Ново проучване от Recurrent, което анализира показанията на батерията от 7500 електрически коли, установи, че те могат да загубят до 31% от рекламирания си пробег при горещо време.
Това е така, защото охлаждането на горещо купе кабина, когато навън е 38 градуса на слънце, може да отнеме много енергия от високоволтовата батерия.
Според данните на Recurrent, с повишаването на температурата нараства и потенциалната загуба на обхват, тъй като трябва да се използва повече енергия за охлаждане на изгарящата вътрешност. В зависимост от температурата на околната среда, ето какво можете да очаквате:
При 24 градуса: 0% загуба на обхват;
При 27 градуса: 2,8%;
При 29 градуса: 3,5%;
При 32 градуса: 5%;
При 35 градуса: 15%;
При 38 градуса: 31% загуба на обхват.
Точно както през зимата, най-доброто решение за избягване на загуба на обхват е да държите колата включена в домашното зарядно устройство и предварително да охладите интериора, преди да потеглите.
Според Recurrent, климатичната система в модерен електромобил може да използва 3 до 5 киловата мощност за първоначалното охлаждане, а след това потреблението на енергия се установява около 1 kW за поддържане на зададената температура.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари