Иновациите, базирани на научни факти, са в основата на нашия успех
Преди да оглави българския офис, той работи в централата на компанията в Лозана, Швейцария, и притежава богат професионален опит както във „Филип Морис Интернешънъл“, така и в други мултинационални корпорации в различни региони по света. Десетгодишната му кариера във „Филип Морис Интернешънъл“ преминава през различни ръководни позиции в областта на маркетинга и продажбите, последната от които е на ръководител в глобален мащаб за най-големия бранд на компанията. Има магистърска степен по бизнес администрация (MBA) от IE Business School в Мадрид.
Интервюто е част от специалното издание на „24 часа" и TREND „Мъжете. Главна роля", част от поредицата за успели личности с визионерски нюх. Новият брой е посветен на онези мъже, които взимат важни и трудни решения всеки ден, на лидерите, които утре ще сочат посоката в бизнеса, технологиите, ценностите и стремежите на съвременния човек. „Мъжете. Главна роля е издание за търсещите и за смелите, за хората с вроден усет към промените и със здрав гръб за отговорността на растежа.
- Кой изигра първата главна роля във вашия свят?
- Това е моят дядо Томас. Имигрант от Испания, който започва живота си буквално от нищото в новата си родина – един изключителен човек с вдъхновяващи ценности. Винаги постъпваше правилно, колкото и трудно да му беше, и обичаше своето семейство повече от всичко на света.
- Помните ли първите си важни решения и битки като млад човек?
- Първото важно решение за мен бе свързано с това какво да избера да уча в университета, и мога да призная, че имах късмет. Решението се основаваше на това кое ще ми помогне да постигна успех в бъдеще, и ми даде възможност да работя и да се развивам извън родината ми в компания, която днес променя правилата на играта, каквато е „Филип Морис Интернешънъл“, в която работят истински вдъхновяващи хора.
- Какво беше вашето детство и по какво се различава от това на съвременните деца?
- В това отношение бях истински късметлия – имах страхотни родители, които ме подкрепяха на всяка крачка и успяха да възпитат у мен високи ценности – честност, борбеност, любов към семейството. Тогава времената бяха по-обикновени – технологиите не играеха толкова важна роля и достъпът до тях беше ограничен, но пък така аз можех да прекарвам повече време с приятелите си, да играя футбол, да гледам мачовете на „Барселона“ и да се радвам на головете на Христо Стоичков.
- Кои са най-важните крачки от живота на един мъж, за да се превърне в успял човек?
- Важно е да знаеш какво искаш, но това е много трудно в началото на кариерата. Затова е необходимо да имаш поне стремеж и ясна посока. Аз исках да работя с хора, които се опитват да оказват позитивно въздействие върху живота на другите. Затова и поех в посока, която да превърне мечтата ми в реалност.
- Кога и как разбрахте, че сте пораснали? А че сте успели?
- С времето разбирането ни за успех се променя. Когато бях в университета, бях по-индивидуалистично настроен. Мислех основно за себе си и собственото си бъдеще. Сега гледам на нещата по друг начин – на първо място в живота си вече имам любящо и здраво семейство и в този смисъл успех за мен е да мога да дам на двете си дъщери уменията и инструментите да бъдат успешни и щастливи в бъдеще. От професионална гледна точка успех е да имам добра кариера, но и да оставя някакво наследство, както и да имам позитивно и трайно въздействие с помощта на моите екипи на пазарите, където работим заедно, в конкретния случай – в България.
- Коя е най-хубавата възраст за вас до този момент?
- Всяка възраст или период в живота ми досега е бил чудесен. Ако трябва да бъда по-конкретен, ще кажа, че в настоящия период на живота си се чувствам най-добре – сега имам най-добрата работа. Харесва ми това, което се опитваме да постигнем в глобален мащаб и във вашата родина. Харесва ми да работя със своя екип от над 120 мотивирани служители, които споделят ясната визия България да се превърне в държава без тютюнев дим. Харесва ми страната, харесват ми и хората.
- Какво ще отличава вашата компания през 2024 г.?
- Ускореното движение в посока бъдеще без дим, предлагането на повече и по-разнообразни бездимни алтернативи на традиционното тютюнопушене за пълнолетните пушачи, които не се отказват напълно, но искат да намалят неблагоприятното въздействие от пушенето, устойчивост във всеки аспект на нашия бизнес и разбира се, това, че получаваме официално признание като едно от най-добрите места за работа в България – за осма поредна година сме носители на сертификата Top Employer в страната.
- С кои ваши бизнес решения до този момент се гордеете истински?
- Много съм горд с представянето на пазара на нашата най-иновативна технология – IQOS ILUMA от 2023 г. С тази нова технология предлагаме най-добрата бездимна алтернатива в нашето портфолио на българските пълнолетни пушачи и потребители и съм благодарен на целия екип за страхотната работа в този процес.
- Кои са иновациите, които правите в бизнеса, за да сте крачка напред?
- Иновациите, базирани на научни факти, са в основата на нашия успех и в сърцето на нашата бизнес стратегия.
- Има ли връзка между успеха в служебния и този в личния живот?
- Не бих казал, но при мен помага. Обичам да ходя на работа, но обичам и всеки ден да прекарвам време със семейството си, с децата си и с кучето ни Пиеро. В моя случай тези две неща се допълват и така аз ставам по-силен.
Обичам своите дъщери повече от всичко на този свят. Те са мили и умни момичета с големи сърца и изключително харесвам това, че са много любознателни. С времето повечето хора губят своята любознателност, а тя е суперсила.
- Имате ли визия за бранша, в който се развивате, през следващите 10, 20 години?
- Да, имаме много ясна визия – да изградим бъдеще без дим, а това означава цигарите да останат в историята. Уверен съм, че един ден недалеч в бъдещето ще може да видите цигари само в музеите и в старите филми.
- Кои иновации и трендове ви вълнуват силно и бихте желали по-бързо да намерят място във вашия личен свят?
- Мисля, че изкуственият интелект е вълнуващ тренд – той е както вдъхновяващ, така и плашещ. Според мен е изумително какво ще можем да направим в бъдеще, но, както с всяка нова технология, която не познаваме добре, и това плаши, регулаторите започват да търсят начини да я ограничат, а по-добрият вариант е да се използва нейният потенциал за общото благо.
- Какви трябва да са лидерите в политиката и в бизнеса през 2024 г. и какви ще бъдат през 2044 г.?
- Интересен въпрос. Може би трябва да го зададем на Chat GPT, защото аз нямам един кратък отговор. Единствено си пожелавам да са по-добри от нас.
Материалът се публикува с подкрепата на „Филип Морис България“
Може да намерите „Мъжете. Главна роля" на местата за продажба на списания в цялата страна.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари