В сравнение с двигателите с вътрешно горене, електрическите автомобили имат един недостатък: тяхното производство произвежда по-високи емисии на CO2. Колко километра трябва да измине една електрическа кола, за да компенсира това?
Според проучване на VDI (Асоциация на немските инженери) използването на електрическа кола е по-благоприятна за климата от използването на кола с вътрешно горене, едва когато е изминала 65 000 километра. И то при положение, че при зареждането й е използвано зелено електричество. Ако се прави с обичайния енергиен микс, включително електричество от въглища, този праг се увеличава до най-малко 90 000 километра.
Една от причините за това е, че парниковите газове се генерират по време на добива на суровини, производството на батерии и доставката от Азия. "Колите на ток и хибридите започват с екологична раница при оценката на техния жизнен цикъл поради ресурсоемкото производство на задвижващата технология, тъй като производството на батерии сега се извършва почти изключително в Азия", казва председателят на компанията Йоахим Дамаски.
Той подчертава, че рециклирането на суровини литий, никел и кобалт в електромобилността трябва да се подобри. За да се постигне напредък към по-щадяща климата мобилност, трябва да се постигне напредък в разширяването на зелените енергии и установяването на по-малко вредно за климата производство на батерии. Само екологичното производство на батерията и нейните суровини намалява екологичния отпечатък "и прави електрическата мобилност наистина щадяща климата".
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари