Toyota измисли как да продължи да се използват спортните автомобили с двигатели с вътрешно горене. За разлика от много други играчи на пазара, Toyota няма да преобразува напълно гамата си от модели на електричество и да се откаже от конвециалните мотори.
Компанията вярва в бъдещето на двигателите с вътрешно горене, но признава, че ще трябва да се съобразява с новите правила и забрани в различните региони. Затова Toyota планира да преобразува двигателите на водородно гориво, обяви мениджърът на Toyota Gazoo Racing Масахито Ватанабе в интервю за Autocar.
На последното изложение в Токио Toyota показа концепцията FT-Se, която предвещава бъдещите електрически спортни автомобили на марката. Въпреки това, Gazoo Racing няма за цел да се превърне в изцяло "батерийно" подразделение. Както и преди, Toyota вярва, че си струва да инвестира в различни задвижвания, включително водород.
Ватанабе подчерта, че компанията има богат опит в разработването на водородни електроцентрали, както електрически, така и такива, базирани на бутални двигатели.
Например през 2021 г. Gazoo Racing смени моторите с турбокомпресор на водород на GR Yaris и GR Corolla. А през 2022 г. Toyota, в сътрудничество с Yamaha, направи водородна версия на атмосферния V8 5.0 на купето Lexus RC F.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари