Новият главен дизайнер на "Гучи" трябва да повиши вечната привлекателност на марката

31 January 2023
24 часа
Гучи
Снимка: РОЙТЕРС
Гучи Снимка: РОЙТЕРС

Сабато Де Сарно, новозначеният от "Керинг" дизайнер на модна къща "Гучи", трябва да й даде нова посока, твърдят анализатори - деликатна задача, като се има предвид акцентът, който ръководителите поставят върху вечната привлекателност на марката, предаде Ройтерс и БТА.

Де Сарно, старши моден дизайнер от "Валентино", е натоварен като творчески директор да съживи марката, която през 2021 г. осигурява две трети от печалбата на "Керинг". Акцентът върху класиката е приоритет, очертан от ръководството на компанията при представянето пред инвеститорите миналата година. "Гучи" неотдавна възроди чантата си с бамбукова дръжка от 1947 г., както и чантата си през рамо "Джаки" от 1961 г.

Но според анализатори Де Сарно ще трябва да предизвика интерес с нови сексапилни стилове - стратегия, която традиционно служи на марката добре, в сравнение с пътя, по който са поели някои конкуренти, които се фокусират по-силно върху класическите модели, особено чантите.

"Бъдещето на "Гучи" не е да се превърне в друг - "Вюитон", Шанел" или "Ермес", а да развива модното си съдържание, за да привлече отново клиентите"- казва Антоан Белж, анализатор от Exane BNP Paribas.

"Керинг" отказва да коментира стратегията си за марката.

Групата беше подложена на натиск бързо да назначи някого на най-високия творчески пост в "Гучи" след внезапното напускане на Алесандро Микеле през ноември. Той допринесе за рязък растеж в периода 2015-19 г. с ексцентрични унисекс модели, харесвани от Хари Стайлс и Лейди Гага. Въпреки това през последните тримесечия "Гучи" изостава от конкурентите си, като представянето на ключовия китайски пазар предизвика загриженост на фона на КОВИД-19. Според анализатора Лука Солка "Гучи" трябва да направи силно изявление, за да се върне на централната сцена.

Анализаторите приветстваха избора на "Керинг" - опитен, но сравнително неизвестен дизайнер. Те отбелязаха, че Алесандро Микеле също не е имал публичен профил, когато е бил е назначен през 2002 г.

"Още един смел избор, който може да проработи отново", каза Флавио Середа, но предупреди, че този път задачата на директора не е "лесна". Сред предизвикателствата, посочени от Середа, са потенциални сътресения, тъй като "Гучи" привлича външен човек, докато екипите на предишния още работят за марката, и времето, което ще е необходимо на пазара, за да възприеме новата посока.

Сабато Де Сарно ще покаже първата си колекция за "Гучи" през септември в Милано. Опитът му във "Валентино" предполага "по-малко ексцентрична естетика" от тази на Алесандро Микеле.

Де Сарно се издига във "Валентино", след като постъпва през 2009 г., за да стане моден директор както за мъжките, така и за дамските колекции, като работи в тясно сътрудничество с главния дизайнер Пиерпаоло Пичоли.

Вниманието се насочва много силно към творческите директори особено когато една марка е в преход.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/