Какво от тялото да продадем, докато сме живи

14 May 2022
Митьо Маринов

Ходенето на работа е най-тривиалният начин за изкарване на пари. В много държави да продаваш себе си или поне част от тялото си, в най-буквалния смисъл се е превърнало в доходоносно занимание. Тук обаче не става дума за най-старата професия на света - проституцията, а за дейности, които в много части на света са легализирани. Ето какво свое може да продадете:

Част от кожата за рекламна татуировка

Парцел от най-големия човешки орган - кожата, може да се даде под наем на фирми, които искат да се рекламират по нестандартен начин. Да се превърнеш в ходещ билборд, не е явление от вчера. Тази идея за рекламна татуировка се появява преди 15 години, като различните места от тялото вървят с различна цена. Най-видимите места като врат и чело са най-скъпи, а гърбът и гърдите са по-евтини.

Много известен става случаят на 20-годишен американец - Ендрю Фишър, който пуска на търг в eBay челото си. Така компания печели мястото над очите на младежа за сумата от 37 375 долара.

Примерът е последван от бразилеца Едсон Борим, който има близо 50 рекламни татуировки по цялото тяло. Това се е превърнало в основен начин за препитание на латиноамериканеца, който получава между 50 и 400 реала (23 и 185 лв.) месечно на татуировка. Често се разхожда по улицата само по панталон, за да се вижда всяка реклама по тялото, въпреки че компаниите нямат такова изискване към него.

“Чувал съм за такива рекламни татуировки, но доколко това е истина, не знам. Има хора, които си татуират лого на любима марка като “Мерцедес” и БМВ например. Аз лично съм татуирал логото на “Версаче”, а съвсем наскоро направих на ръката на едно момиче логото на “Шанел”, но подобни татуировки не са тенденция”, казва Цветан Иванов. Той работи като татуист от 15 г. Не е рядкост хора да искат да си изпишат името на любим певец или певица, което също може да се възприеме за вид реклама, добавя още Иванов.

Подобен е случаят на индиеца Джейсън Джордж от Момбай. 25-годишният мъж има над 400 татуировки с логото на различни големи компании - от “Гугъл” до “Пума” и - Си Ен Ен, като за това не получава никакви пари. “Това е моят начин да отдам благодарности на всички големи брандове, които са имали влияние в живота ми”, казва индиецът. Той се надява, че ще постави рекорд за най-много рекламни татуировки на човешко тяло. “Никой не е поставил рекорд за това и аз ще бъда първият. Гордея се с това”, добавя Джейсън. Той вече държи един рекорд на “Гинес” за най-много татуси за най-кратко време. Татуирал се е 177 пъти само за 1 месец през 2015 г.

Индиецът Джейсън Джордж рекламира стотици известни компании на краката и гърба си, без да иска пари в замяна. Той се опитва да постави рекорд на “Гинес” за човек с най-много татуирани марки по себе си.
Индиецът Джейсън Джордж рекламира стотици известни компании на краката и гърба си, без да иска пари в замяна. Той се опитва да постави рекорд на “Гинес” за човек с най-много татуирани марки по себе си.

25-годишният индиец Джейсън Джордж има над 400 татуирани марки на компании, сред които “Пума”, “Пирели”, “Гугъл” и редица други.

25-годишният индиец Джейсън Джордж има над 400 татуирани марки на компании, сред които “Пума”, “Пирели”, “Гугъл” и редица други.

Били-Човешкия билборд

Един от най-известните случаи на хора, които отдават място от кожата си за реклама, е на 37-годишния Били Гиби, наричан още Били-Човешкия билборд.

Американецът от Аляска започва да отдава тялото си за рекламни татуси, след като го уволняват от работа заради недиагностицирани ментални проблеми. Като баща на 5 деца той трябва да изкара бързи пари и затова решава да отдаде части от тялото си за реклама.

Един от най-скъпите “парцели” от кожата си, които продава, е за рекламна татуировка на онлайн казино по целия гръб. Получава 10 хил. долара за нея. След това започва да татуира врата и лицето си, като сега те са изцяло покрити с имена на сайтове. На бузата си дори има реклама на един от най-големите сайтове за порнографско съдържание - Pornhub. Всички реклами са му донесли за последните 10 години над 100 хил. долара печалба.

През последните няколко години обаче Били-Човешкия билборд събира пари, за да заличи част от татуировките по лицето си.

“Децата ми ме гледат и ме възприемат като своя татко и нищо повече, но се притеснявам, че ако не махна татуировките, другите деца ще им се подиграват заради мен”, разказва в интервю за американски медии Били Гиби.

Били Гиби, известен като Човешкия билборд, отдава тялото си за рекламни татуировки от 2003 г., като до момента е изкарал над 100 хил. долара печалба.
Били Гиби, известен като Човешкия билборд, отдава тялото си за рекламни татуировки от 2003 г., като до момента е изкарал над 100 хил. долара печалба.

37-годишният Били е отдал лицето си за татуировки на интернет сайтове с порнографско съдържание.

37-годишният Били е отдал лицето си за татуировки на интернет сайтове с порнографско съдържание.

Коса

“Изкупувам коса, не по-къса от 45 см - небоядисана, нетретирана.” Това гласи една от десетките обяви в интернет за изкупуване на коса. Цените варират от 500 до 1500 лв. за килограм, като от значение е цветът, както и дали е къдрава, или права. Къдравата е по-рядко срещана и това покачва цената ѝ, а добре поддържаната естествено руса коса стига тавана по цена и навсякъде се изкупува с 200-300 лв. по-скъпо от тъмната.

Най-евтина е черната. Причината е, че не може да се боядиса. Голяма част от изкупените коси се превръщат в перуки, но част от тях стават удължители (екстеншъни, както ги наричат фризьорите), които може да видите на сцената в някое нощно заведение. “Всичко отива за певиците. Правят се екстеншъни, които си слагат по участия. Те имат пари. Носят ги по няколко дена и после си купуват нови”, разказва един от онлайн търговците, който изкупува коса от цялата страна, а дори и от чужбина. Той добавя, че индийската е най-гъста, съответно тежи двойно повече от тази на европееца и се изкупува най-скъпо. Една плитка от 45 см тежи между 200 и 300 грама.

Най-евтино се изкупува черната коса. Причината е, че тя много трудно може да се боядиса в русо, което е и най-търсеният цвят за перуки и екстеншъни на пазара.
Най-евтино се изкупува черната коса. Причината е, че тя много трудно може да се боядиса в русо, което е и най-търсеният цвят за перуки и екстеншъни на пазара.

Кръв

Русия, САЩ, Китай и Германия са сред страните, в които даряването на кръв се заплаща. Средно донорът там получава по 20 евро на около 400 мл.

България не спада към тези държави. “Кръвта, кръвните продукти и кръвната плазма не могат да бъдат обект на възмездна сделка”, пише в закона, а нелегалната търговия се наказва с глоба до 5000 евро. Това обаче не означава, че липсват продавачи на кръв. Пред медицинските центрове лесно могат да се намерят хора, които предлагат услугите си при нужда за спешна операция на близък човек. Цените варират, като могат да достигнат до 200 лв. за 450 мл.

Има няколко изисквания към дарителя. Два-три дни преди това той трябва да се храни редовно и разнообразно. Кръводаряването не трябва да се извършва на гладно, като кръводарителят трябва да е сигурен, че е здрав и отпочинал. След процедурата се приемат повече калорични течности и храни. Сок, шоколад и сладки са сред препоръчаните. Има изискване да си спал предната вечер и да си ял шоколад или да си пил кола. В рамките на 24 часа преди даряването е забранен и алкохолът в близките 24 часа.

Мъжете могат да даряват кръв 5 пъти в рамките на една година, а жените - 4 пъти, като интервалът между две кръводарявания трябва да бъде не по-малко от 2 месеца. Количеството на дарената кръв е между около 450 мл и се възстановява за около едно денонощие, а качествата ѝ - за 3-4 седмици.

Кърма

“Продавам замразена кърма. След захранването ми остава повече, която замразявам в стерилни найлонови торбички. Не пуша, не пия и спазвам хранителен режим, благодарение на което детето ми не е имало колики”, гласи обявата на онлайн продавачка от Стара Загора. Цената на майчиното мляко варира между 5 и 10 лв. на литър. Подобни обяви не са рядкост в интернет и интерес от страна на жени към млякото има. “Много е опасно купуването на такава кърма от интернет. При изцеждането ѝ може да попаднат микроби, които после при загряването да се размножат”, казва обаче д-р Мария Русинова, директор на единствената банка за кърма в България, която се намира в София. Сумата, която банката плаща на даряващите майки, е 7 или 9 лв. на литър в зависимост от това дали екип на банката отива до дома на майката. Впоследствие кърмата се продава за 1,80 лв. на литър, като за бебета със заболяване е безплатна.

В България има само една банка за кърма, която се намира в София. Това покачва интереса на майки от цялата страна да си купят майчино мляко от интернет търговци. СНИМКИ: РОЙТЕРС И АРХИВ
В България има само една банка за кърма, която се намира в София. Това покачва интереса на майки от цялата страна да си купят майчино мляко от интернет търговци. СНИМКИ: РОЙТЕРС И АРХИВ

“Донорките никога не са достатъчно, а за да стане една майка донор, тя трябва да има поне 250 мл излишък за денонощие и да е напълно здрава”, разяснява д-р Русинова и добавя, че майките извън столицата няма как да си купят, а в близките два месеца се прави ремонт на банката, което означава, че и майките от София остават временно без алтернатива.

Отвъд океана продажбата на кърма е напълно разрешена. Цената на литър варира в различните американски щати, но се заплаща около 60 долара за 1 литър. Това може да осигури приличен допълнителен доход на майки с повече кърма.

Медицински изследвания

Да дадеш организма си в името на науката, звучи много благородно, а освен това може да бъде и много доходоносно. В цял свят има хора, които по професия са опитно зайче. Работят за фармацевтични компании и такива, които провеждат клинични изследвания. Тестовете на нови лекарства може да продължат седмици, а дори месеци. При много от изредените в страницата продажби на тялото е нужно да си напълно здрав. В този случай това обаче не е нужно. Често се търсят пушачи, диабетици и хора с хронични заболявания.

НАСА също търси доброволци за изследвания. Тук са нужни здрави хора, които в края на изследването получават 18 хил. долара. Единственото, което се изисква от тях, е да лежат. Чудите се къде е уловката? Цялото изпитание протича за 70 дни, като доброволците нямат право да стават от леглото. Целта е да се научи повече за това как състоянието на безтегловност се отразява на жизнените показатели на космонавтите.

Семенна течност

и яйцеклетки

В САЩ даването на семенна течност на инвитро клиника може да донесе доход от 1000 долара за месец. В България на донора се плащат около 100 лв., и то под формата на компенсация за пътни и за отделеното време. Даването на семенна течност може да изглежда на пръв поглед лесно и дори забавно, но изградената ни представа от филмите пропуска много съществени моменти. Първо, не всеки може да стане донор. Нужно е да сте напълно здрав. Правят се всякакви медицински изследвания, включително и такива за наследствени заболявания. Освен това е нужно донорът да бъде привлекателен и образован. Всяка бъдеща майка иска детето ѝ да бъде умно и красиво.

Даряването на семенна течност и яйцеклетки изисква преминаване през редица медицински изследвания, докато се влезе в донорския списък.
Даряването на семенна течност и яйцеклетки изисква преминаване през редица медицински изследвания, докато се влезе в донорския списък.

При даряването на яйцеклетки ситуацията е аналогична. Донорките отново получават парична компенсация за отделеното време, като в САЩ може да достигне няколко хиляди долара, а в България - няколкостотин лева. Даването на яйцеклетка обаче се съпътства от ред медицински и психологични изследвания. Дарителките трябва да са на възраст между 18 и 38 г.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/