Макс Верстапен записа първата си победа за сезона във Формула 1, но малко след финала в Саудитска Арабия неофициалните протести започнаха.
В изключително драматично състезание световният шампион изпревари победителя от първия старт в Бахрейн Шарл Льоклер и успя да удържи преднината си заради по-бързия автомобил.
Шефът на “Ферари” Матия Биното бе доволен от представянето на Льоклер (той победи в първия старт в Бахрейн) и на Карлос Сайнц, който зае третото място. Директорът на Скудерията във Формула 1 обаче имаше претенции към решенията на стюардите от Международната федерация по автомобилизъм. Критиките бяха по повод ситуации при автомобил за сигурност на пистата и в бокса.
Намесата на колата за сигурност се наложи заради инцидента с Николас Латифи (“Уилямс”). От това пострада първият мексиканец, стартирал от първа позиция в историята на Формула 1, Серхио Перес (“Ред Бул”) вече бе влизал в бокса, но при неутрализацията на състезанието се оказа четвърти.
Биното има претенции защо от ФИА не са наредили на Перес да върне позицията на Сайнц още докато автомобилът за сигурност бе по трасето.
“Веднага се свързахме с директора на състезанието и му казахме да провери линията на автомобила за сигурност, защото смятахме, че сме по-близо. Отне им много време, за да вземат решение, и когато най-после прецениха какво да правят, колата за сигурност се готвеше да напусне и бе прекалено късно преди рестарта на състезанието. Не обвинявам никого, но смятам, че трябва да се помисли върху тези решения, защото ситуацията можеше да бъде различна.
Много по-честно
щеше да е да се
сменят позициите
преди възобновяването на състезанието, защото това оказа влияние върху борбата по-нататък”, коментира Биното.
Другата ситуация, от която шефът не е доволен, е тази в бокса. Тогава Верстапен излезе точно под носа на Сайнц по време на смените на гуми при автомобил за сигурност.
“Съжалявам, но ако Карлос не бе намалил, щеше да се приземи върху Макс. Не разбирам защо не го наказаха. Това са дребни моменти, които обаче могат да решат състезанието. А се получи страхотна борба. Всички караха прекрасно и ние успяхме да вземем 78 точки от два старта”, добави италианецът.
Биното бе попитан и дали настройката на автомобилите на “Ферари” е била правилна.
“Ние избрахме настройки с различно притискане от това на Макс, защото смятахме, че ще е важно за износването на гумите. Но се оказа, че по време на състезанието деградацията бе слаба. Но дребните детайли и правилните решения определят изхода от състезанието”, смята директорът.
На най-бързото градско трасе в света шампионът Верстапен стана първият пилот с №1 на автомобила си, който записа победа, след 2013 г. Преди него това постигна Себастиан Фетел (също с “Ред Бул”) в Гран при на Бразилия.
Съвсем очаквано Макс бе в отлично настроение след финала и призна, че без подвижното задно крило едва ли е щял да изпревари Льоклер. Пилотът от Нидерландия
си позволи
да коментира
и отношенията
с баща си
Бившият състезател Йос е до сина си от първите му стъпки в картинга до световната титла във Формула 1.
“Вероятно сега вече е мой ред да му давам съвети”, каза Верстапен-младши.
Йос има два подиума във Формула 1 с “Бенетон” през 1994 г., когато Михаел Шумахер спечели първата си титла. Сега 50-годишният нидерландец участва в ралита за удоволствие.
“Възрастта не е нищо повече от цифра и той наистина се забавлява. Ралитата са новото му хоби и за него е важно да продължи да влага енергията си и страстта си. Той няма нужда да печели, но винаги опитва са кара по възможно най-добрия начин. Страхотно е да го гледам. Доволен съм, че се развива. Често си говорим за това. Но не само за рали, защото двамата участваме в частни тестове на писта и взаимно си даваме съвети как да бъдем по-бързи. Но ролите се смениха и сега аз съм този, който му казва какво да прави”, сподели Макс. Той не смята, че ще последва примера на баща си, след като приключи с Формула 1.
“Два пъти съм карал автомобила му за рали. Забавно е, но не се виждам като пилот в такива състезания. Оставям това на него и така ми е добре”, заяви световният шампион.
Коментар след финала в Саудитска Арабия направи и съветникът в “Ред Бул” д-р Хелмут Марко.
“Вече имаме ново съперничество. Льоклер започва от позицията, на която Хамилтън се спря през миналата година. Сега “Мерцедес” са по-бавни, но може би ще решат проблемите си. Докато те се оправят, ние няма да спим. За мен битката с Льоклер и “Ферари” е по-интересна. Вярно, изминаха само две състезания, но е ясно, че
в момента
дуелът е между
Макс и Льоклер
Дори и да наваксат изоставането си, от “Мерцедес” едва ли ще бъдат толкова бързи като нас и “Ферари” в състезателна ситуация”, заяви силният човек в отбора на Верстапен.
В класирането след два кръга води Льоклер с 45 точки пред Сайнц с 33 и Макс с 25.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари