Кой цвят на колите е най-популярен?

06 January 2022
Георги Луканов

Axalta е един от водещите доставчици на бои за автомобилната индустрия. Американската компания проучва кои цветове на колите са най-търсени всяка година от 1953 г. насам, а сега публикува данни за 2021 г. Бялото все още е доминиращо в целия свят, отчасти защото отразява слънчевата топлина, а и защото обикновено не е необходимо доплащане.

Според Axalta 35% от продадените автомобили през 2021 г. по света са били бели, като 21% снежно бели и 14% перлено бели. След бялото най-популярни цветове са черно, тъмно сиво и сребристо сиво. Синьото е цвят, който традиционно се свързва с електрическите автомобили и продажбите му скочиха рязко. Синьото нараства с 1 до 8 процента в световен мащаб, а популярността му сега надминава сребристо сивото в Северна Америка, Африка, Япония, Южна Корея и Европа.

На Стария континент, тъмно сивото бие бялото и е на първо място. Тези два цвята имат 25 процента дял през 2020 г., сега тъмно сивото съставлява 27 процента, а бялото 23 процента.

Белият е доминиращият цвят в света от 2011 г. Това се дължи главно на популярността на този цвят в Азия. Напоследък обаче делът на белите превозни средства намалява - през 2017 г. той е бил 39 процента.

Световна цветна класация през 2021-а:
1. бяло (35%)
2. черно (19%)
3. тъмно сиво (19%)
4. сребристо сиво (9%)
5. синьо (8%)
6. червено (5%)
7. кафяво / бежово (3%)
8. зелен (1%)
9. жълто / златисто (1%)
10. други (под 1%)

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/