„Ню Йорк таймс“: Тесла създава „ефекта на сома“ в Китай

02 December 2021
Радио Китай

В статия от 30 ноември в „Ню Йорк таймс“ се посочва, че е възможно Китай да стане един от основните конкуренти в производството на електрически автомобили. Според автора благодарение на „Тесла“ и други местни компании китайските марки електрически автомобили стават по-конкурентоспособни. Мащабната фабрика на американския автомобилопроизводител в Шанхай си сътрудничи с местните производители и доставчици на резервни части.

Много мениджъри и инженери на автомобилни компании са уверени, че възможностите, които предоставя преходът към нови енергийни превозни средства, са подобни на тези от развитието на мобилния интернет през последните 10 години. Това е и причината китайското правителство да подкрепя „Тесла“. Пекин търси „ефекта на сома“, т.е. в езерото хвърля една хищна риба, което принуждава останалите риби да бъдат по-активни.

Стратегията е взаимноизгодна. На конференция на инвеститорите на „Тесла“ през октомври генералният директор на компанията Илон Маск заяви, че производството в Шанхай вече е надвишило това в завода на компанията в Калифорния, което предоставя огромни бизнес възможности за китайските доставчици.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/