Попаднали сте в задръстване в продължение на час, докато климатикът, отопляемите/охлаждащите седалки, осветлението и музиката са включени в колата. Може ли електрически автомобил да се справи с това? Британската потребителска организация Which? направи любопитният тест и отговори на въпроса, след като много клиенти на коли на ток се притесняваха какво би станало, ако попаднат в зона със силен трафик с частично използвана батерия.
За теста е взет електрическия Volkswagen ID4, който е работил на място повече от час с включени светлини. Климатикът и отоплението (охлаждането) на седалките също са били включени на най-висока степен. Пусната е музика от мултимедийната система, а също така и видео на два екрана отзад. Влиянието върху потреблението на енергия се оказало малко. След час и четвърт имало загуба от само 2 процента от капацитета на батерията или 13 километра пробег.
Изследването показва, че само много малка част от батерията на електрическия автомобил се използва за поддържане на комфорта в салона. Все пак организаторите на теста предупреждават, че изпитанието е проведено през лятото и предполагат, че капацитетът на батерията може да намалее по-бързо при по-ниски температури, тъй като акумулаторите няма да работят оптимално. За това отребителската организация скоро ще повтори теста при зимни условия.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/
Коментари