Южнокорейският технологичен концерн „Самсунг електроникс" (Samsung Electronics) представи днес първия си трисгъваем смартфон смартфон в опит да засили позициите си в сегмента на сгъваемите устройства, където се очаква конкуренцията да се засили, съобщи Ройтерс.
Пускането на модела „Галакси Зет Трифолт" (Galaxy Z TriFold) бележи стремежа на компанията да укрепи присъствието си в пазарна ниша, в която китайските производители набират преднина. Според анализатори обаче високата цена и производствените предизвикателства означават, че сгъваемите устройства ще останат нишов продукт поне в краткосрочен план.
Новият модел, с ориентировъчна цена от 3,59 милиона вона (2440,17 долара), се разгъва до дисплей с диагонал 253,1 милиметра, като използва три панела – почти с 25 на сто по-голям от най-новия сгъваем модел „Галакси Зет Фолт 7" (Galaxy Z Fold 7).
„Смятам, че пазарът на сгъваеми устройства ще продължи да расте, а „ТриФолт" може да действа като катализатор за по-експлозивен растеж в ключови сегменти", заяви Алекс Лим, изпълнителен вицепрезидент на „Самсунг електроникс" и ръководител на отдел „Продажби и маркетинг" в за Южна Корея.
Той допълни, че новото устройство е предназначено за потребители, които го търсят целенасочено, а не като модел за масовия пазар.
Произведеното в Южна Корея устройство ще излезе на местния пазар на 12 декември, а до края на годината ще бъде пуснат и в Китай, Сингапур, Тайван и Обединените арабски емирства. Пускането му в Съединените щати се очаква през първото тримесечие на следващата година.
Устройството е оборудвано с най-голямата батерия, използвана досега във флагманите на „Самсунг", и поддържа супер бързо зареждане – до 50 на сто за 30 минути.
Според Лим цените на чиповете за памет и други компоненти са се повишили рязко, което прави ценообразуването „трудно решение".
Анализатори коментират, че „ТриФолт" вероятно ще служи по-скоро като демонстрация на технологията, отколкото като модел, който ще генерира значителни продажби.
„ТриФолт" е продукт от първо поколение и това е първият път, когато дизайн с три сгъвания се предлага комерсиално. Трудно е да си представим, че „Самсунг" ще продава големи количества на този етап", заяви Рю Йон-хо, старши анализатор в „Ен Ейч Инвестмънт енд Секюритис" (NH Investment & Securities).
Той посочи, че докато серията „Галакси Зет Фолт" (Galaxy Z Fold) е преминала през седем поколения на оптимизация и намалени разходи, новият формат може да се сблъска с проблеми, свързани с издръжливостта и функционалността – което прави реакцията на пазара ключова.
Конкуренцията ще се засили допълнително, след като китайската „Хуавей" (Huawei) пусна първия в индустрията такъв телефон през септември миналата година, а „Епъл" (Apple) се очаква да представи свой сгъваем модел догодина.
Анализаторите подчертават, че високите цени и ограниченията в масовото производство вероятно ще задържат по-широкото разпространение на сегмента.
Според данни на анализаторската компания „Каунтърпойнт Рисърч" (Counterpoint Research) сгъваемите телефони ще заемат под 2 процента от световния пазар през 2025 г., а делът им ще остане под 3 процента до 2027 г.
Делът на „Самсунг" в доставките на сгъваеми телефони е нараснал до 64 на сто през третото тримесечие, спрямо 9 на сто през предходното тримесечие, което показва колко силно влияе моментът на пускане на нови модели върху пазарния дял.
„Каунтърпойнт" прогнозира, че пазарът на сгъваеми смартфони ще нарасне с 14 на сто през тази година, последван от годишен ръст от около 30 на сто през 2026 и 2027 г., когато се очаква „Епъл" да се включи активно в сегмента.
© 2019 MenTrend. Всички права са запазени.
Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.
Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: [email protected], https://www.cem.bg/
Четете още