Производителите печелят средно по 2069 долара на кола, Ferrari – по 106 000!

12 April 2022
Георги Луканов

Подробно проучване на финансовите отчети на 19 производители от цял свят показаха изненадващо заключение. Компаниите са продали по-малко автомобили, отколкото преди пандемията от коронавирус, но печалбите им се увеличават. Според финансовите отчети на Aston Martin, BMW Group, Daimler, Ferrari, Ford, Geely Group, General Motors, Honda, Hyundai Motor Group, Isuzu, Mazda, Renault-Nissan, Stellantis, Subaru, Suzuki, Tata Group, Tesla, Toyota и Volkswagen Group приходите на автогигантите за миналата година са общо 1,89 трилиона долара. Това е ръст от 13 на сто спрямо 2020 г., но спад от 6% спрямо 2019 г.

Заедно тези компании са продали 69,54 милиона превозни средства през 2021 г., което е с 2 процента повече от 2020 г. и с 14 процента по-малко от 2019 г. Това означава, че производителите или са увеличили цените, или са намалили отстъпките. Странната тенденция на продадените бройки спрямо печалбата се обяснява отчасти с липсата на нови коли поради кризата с чиповете. По-малкото налични коли, съчетано с по-голямото търсене, доведоха до по-високи цени.

Средната бруто печалба на продаден автомобил през миналата година е 27 270 долара, което е с 11% повече от предходната година и 10% спрямо 2019-а.

Финансовите отчети разкриват още един интересен момент - въпреки въздействието на пандемията върху световната икономика и последващите проблеми във веригата за доставки, тези 19 производителите са спечелили повече пари, отколкото през 2020 и 2019 г. За всеки 100 долара продажби компаниите успяват да запазят за себе си 7,60 долара. През 2020 г. тази цифра бе само $3,60, докато оперативната печалба на продажби на стойност $100 през 2019 г. бе 5,10 долара.

Погледнато от гледна точка на чистата печалба на продадено превозно средство, през 2019 г. тя е била средно 1270 долара на кола, през 2020 г. пада до 892 долара, а след това скоча до 2069 долара. Сред 19-те Ferrari се оказа най-печелившият производител на автомобили.

Оперативният марж на италианския производител на спортни коли нарасна от 21,4% през 2020 г. до 25,5% миналата година. Въз основа на цифрите, компанията печели невероятните 106 078 долара на продадено Ferrari. Далеч назад на второ място се нарежда компанията Tesla с 6693 долара на продаден електрически автомобил.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/