Китайците са окупирали една трета от световния автомобилен пазар

10 May 2024
Георги Луканов
Кросоувърът Galaxy L7 харчи малко над 5 литра бензин на 100 км. Снимки: Geely
Кросоувърът Galaxy L7 харчи малко над 5 литра бензин на 100 км. Снимки: Geely

Една трета от световните продажби на автомобили идват от китайски марки. Според China Passenger Car Association през март продажбите на китайски компании са достигнали 33 процента от 8,15 милиона автомобила, продадени по света. Toyota запазва първото място по пазарен дял с 10,6 процента, следвана от Volkswagen и Hyundai с 9,5 и 7,4 процента. Geely, единствената марка от Китай, която влиза в топ 10, е продала повече от 738 хиляди коли (3,5 процента).

Китайският BYD се доближи до Geely с 3,2% от световния автопазар през март и е 11-о място. Следва го Chery с три процента.

Chery и Geely също държат шест процента дял от европейския пазар, докато у дома дяловете им са съответно три и два процента. Автомобилният гигант BYD със своите евтини електрически автомобили представлява 9 процента от продажбите в Китай, а в Европа делът му все още не е достигнал и един процент.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/