Атанас Атанасов: Успех е всяка сутрин да отиваш с усмивка на работа

27 January 2022
24 часа

Държим на човечността в отношенията с всеки един служител, партньор и клиент

Атанас Атанасов заема позицията маркетинг директор в Мебели Виденов от средата на 2021 г. професионалният му опит надхвърля 12 години. След завършване на висшето си образование в Американския университет в България през 2009 година започва работа в творческата агенция Knoway. В този период заедно със състуденти основава най-голямата верига за премиум бургери в страната „Скапто“, а наскоро и платформата InstaChef. През годините Атанас заема ръководни позиции в маркетинг отделите на Lidl, Carlsberg и Telenor.

Интервюто е част от проекта на „24 часа“ и списание „TREND“, който нарекохме „Мъжете, които задават TREND“. То е естествено продължение на суперуспешното списание „Жените, които променят“, което беше издадено през пролетта на 2021 г. и разказаше историите на успеха на едни от най-влиятелните жени в България. „Мъжете, които задават TREND“ сега ни води в мъжкия свят и ни среща с лидери и изтъкнати визионери във всички области – от икономиката, бизнеса, спорта, културата и стила на живот.

Какви ценности изповядва вашата компания и каква е вашата лична професионална мисия?

- В Мебели Виденов основно разбиране е, че бизнес просперитетът е възможен със и чрез хората. Ние се гордеем с всички свои служители, те са подбрани с внимание, обучени са с търпение и е осигурено кариерното им развитие в рамките на компанията. Личната удовлетвореност е основен мотивиращ фактор и ние разчитаме на това. Изключително горди сме, защото в компанията има служители, които работят при нас повече от 15 години. Не е клише изразът, че ние сме едно голямо семейство. Последните години бяха трудни за много хора в бранша. Пандемията се отрази на обема на работата и на психиката на всеки човек. Световните доставки се объркаха, сроковете станаха разтегливо понятие. Аз лично се гордея, че Мебели Виденов останаха стабилен и лоялен партньор и продължихме да изпълняваме всички поети ангажименти. В този смисъл за нас партньорството има реална стойност. През годините изградихме истински партньорски отношения с нашите доставчици. Разбираме, че нашият бизнес се гради на съвместната работа на нашия екип, нашите клиенти и нашите партньори, и преди всичко сме благодарни за това, че ги има. Изобщо човекът е в центъра на нашия бизнес модел, без значение дали е служител, партньор, доставчик или клиент.

Трите най-важни ценности, които определят начина, по който взимаме решения и оперираме, са:

– Смелост и бързина във вземането на решения и в прилагането им.

– Последователност в осъществяването на целите. Не вярваме в чудеса за три дни, постигаме целите си с упоритост, търпение и надграждане във времето.

– Коректност и подкрепа. Държим на човечността в отношенията с всеки един служител, партньор и клиент.

Личната ми професионална мисия е да покажем, че българските компании могат да са много успешни и конкурентни и да продават на чужди пазари, да имат добър мениджмънт и да са страхотно място да изградиш кариерата си. Много съм горд, защото в маркетинг отдела на компанията скромно бих могъл да кажа, че създадохме дриймтийм. Привлякохме професионалисти с опит в рекламната индустрия от агенции и маркетинг отдели на големи компании. Продължаваме да запълваме редиците си с ценни попълнения, като отворените ни позиции може да видите на LinkedIn страницата ни.

Какви умения и качества са необходими за тази професия?

- Креативност, интелигентност, аналитично мислене, психология, интуиция и много други. Трябва да си гъвкав, да умееш да работиш под стрес. Да работиш с цели и не само да ги постигаш, а и да си поставяш все по-високи и повисоки такива.

Едно от най-важните качества е визионерското мислене. Също и да умееш да слушаш – ние продаваме мебели, ние влизаме в домовете на хората, ставаме част от техния живот. Всяко семейство има история и за нас е чест да бъдем част от нея.

Как се промени бизнесът във време на пандемия? Какво ново разбрахте за вашата компания и колеги в тази извънредна ситуация?

- За различните компании в сектора пандемията се отрази различно. С въвеждането на мерките бяхме принудени да прекарваме много повече време вкъщи. Да превърнем домовете си в офиси, паркове, фитнеси, място за хобита… изобщо в място, в което да прекараме цялото си ежедневие, и ако може, не само да не изперкаме, ами дори и да се чувстваме добре.

И така търсенето на мебели всъщност не само не спря, но имаше и ръст.

Година преди пандемията ние бяхме взели много далновидни решения, които ни поставиха в изгодна позиция спрямо други играчи в сектора. Бяхме инвестирали в разработването на удобен онлайн магазин, в подобряване на логистиката и не на последно място – в оптимизиране на производствените процеси.

Благодарение на това дори и преди пандемията ние предлагахме много практичен начин да си избереш и купиш над 2000 мебели изцяло онлайн и да ти ги доставим след 5 или 7 дена.

Това е само един от примерите, с които се убедих, че компанията и колегите ми са прозорливи професионалисти, които успяват да направят правилните ходове в правилното време.

Колко често влизате в кухнята и какво пише на кулинарната ви визитка?

- За съжаление, все по-рядко. Съпругата ми редовно ми казва: „Откакто ме излъга, вече не ми готвиш“. В периода, в който се борех за ръката ѝ и я убеждавах какъв съм симпатяга, една от най-големите арени, на които се представях, беше кухнята. Готвех всякакви екзотични изненади – от традиционно чилийско севиче до стекове риба тон в тоскански стил.

Как дефинирате и обяснявате успеха – своя и на други хора?

- Успех е всяка сутрин да отиваш с усмивка на работа, защото ти е приятно да го правиш, защото искаш да развиваш, да твориш, да променяш света. Ако такъв е денят ти, такава е и вечерта ти. Прибираш се вкъщи усмихнат, ведър, доволен. Не вперваш поглед в телевизора, докато чакаш вечерята, а си пълен с енергия, играеш с децата, помагаш в кухнята. Социалните ни роли са свързани и удовлетворението ни от едно място се прехвърля на друго. Така се измерват щастието и успехът.

Как мъж с много ангажименти възпитава своите деца и кое е най-важното в общуването с тях, така че успелият мъж да може да се нарече и успял баща?

- Предполагам, точно както всички млади родители, когато се роди първото ми дете, много се развълнувах и в същото време леко се паникьосах. Бях ли готов да възпитам човек? Та нали начинът, по който възпитаме това малко ревящо човече, до голяма степен ще определи какъв човек ще стане. И реших да чета, да се консултирам, да се интересувам и там каквото трябва да правя, но да разбера как да възпитам един добър човек. И постепенно стигнах до няколко принципа, които си налагам да спазвам на всяка цена:

1. Подход на градинар, а не на дърводелец. Градинарят полива с грижи своите деца и ги подкрепя, докато те сами си намерят пътя нагоре. Докато дърводелецът предварително е определил пътя на детето си и започва да го „издялква и оформя“ (например още в първи клас го записва на уроци по математика, без значение дали детето има желание, а защото нали трябва да влезе в математическа гимназия.)

2. Търпение. Един родител трябва да може да си сдържа нервите и да не реагира невъздържано на детските изблици, инати и ежедневните дяволии.

3. Да им даваме нашето пълно внимание. А не да си ровим в телефона, докато ни разказват нещо, колкото и незначително да ни се струва.

4. Да изградим истинска връзка с тях, в която те чувстват, че могат да ни споделят и да търсят съвет.

Аз съм още в началото и засега е лесно – с две деца на 2 и 3 г. това означава да си играя с тях, да успявам да се вдетинявам и да измисляме игри, в които на всички ни е забавно.

Много се притеснявам дали ще успявам да се справя, когато станат по-големи и дойдат по-сериозните житейски кръстопъти за тях. Но предполагам, това притеснение го има всеки родител и то е нужно, защото ни помага да не спираме да се стараем да бъдем по-добри родители.

Може да намерите "Мъжете, които задават TREND" на местата за продажба на списания в цялата страна или да поръчате на тел. 02 942 20 37.

Коментари

Няма коментари. Бъдете първия с коментар по темата.
Остави коментар:

Име:

Eл. поща:

Коментар:* (макс. 1000 знака)




Забранява се възпроизвеждането изцяло или отчасти на материали и публикации, без предварително съгласие на редакцията; чл.24 ал.1 т.5 от ЗАвПСП не се прилага; неразрешеното ползване е свързано със заплащане на компенсация от ползвателя за нарушено авторско право, чийто размер ще се определи от редакцията.

Съвет за електронни медии: Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69, Тел: 02/ 9708810, E-mail: office@cem.bg, https://www.cem.bg/